IdeaBank

IdeaBank

Háború a szomszédban 2.

Az IdeaBank megkérdezett néhány, a szomszédos országokban működő PR-ügynökség szakemberét a piacaik jelenlegi helyzetéről. Ewelina Wojtysiak-Sowa, a díjnyertes lengyel Made in PR ügynökség ügyfélszolgálati igazgatója válaszolt kérdéseinkre.

War next door 2.

IdeaBank has asked a few PR agency professionals in neighboring countries about the effect of current war situation in their markets. Ewelina Wojtysiak-Sowa, Client Service Director of award winning Polish agency Made in PR answered our questions.

Háború a szomszédban 1.

Az IdeaBank megkérdezett néhány, a szomszédos országokban működő PR-ügynökség szakemberét, hogy a háború milyen hatással van a piacaikra. Patrik Schober, a prágai székhelyű PRAM Consulting ügyvezető igazgatója válaszolt kérdéseinkre.

War next door 1.

IdeaBank has asked a few PR agency professionals in neighboring countries about the effects of current war situation on their markets. Patrik Schober, managing director of Prague-based PRAM Consulting answered our questions.

Palletways Challenges

Coronavirus, Brexit, war in Ukraine – some of the major recent challenges affecting the logistics industry. How can the UK-based European logistics network, Palletways cope with them?

Raklapnyi kihívás

Koronavírus, Brexit, háború Ukrajnában – néhány jelentős kihívás az utóbbi időszakból, amely a logisztikai iparágat érinti. Hogyan tud ezekkel megbirkózni a nagy-britanniai központtal működő európai logisztikai hálózat?

A corporate influencer cégvezető 2022-ben

Azok a vezetők, akik hajlandók megosztani gondolataikat, véleményüket vagy akár híreiket a nagyközönséggel, szinte magukkal húzzák felfelé a vállalati márkájukat is. Ilyen értelemben nyugodtan kijelenthetjük, hogy a vezetők manapság valójában corporate influencerek.

How was 2021

At the beginning of each year, we ask our clients to give us formal feedback. They appreciate our expertise, our availability and our punctuality.

Ilyen volt 2021

Minden év elején megkérjük az ügyfeleinket, hogy adjanak formális visszajelzést nekünk. Értékeljék szakértelmünket, elérhetőségünket, pontosságunkat.

Worldcom jóslatok 2022

Ismerd meg, hogy milyen rövid távú kommunikációs trendekre számíthatunk a saját piacainkon és globálisan egyaránt.  

PR trendek 2022-ben

A politikai kampány hevében semmi sem számít – úgy gondolom, a cégek java részének jobb ebből kimaradni. Ilyen időszakban még nagyobb hangsúly kell fektetni a kommunikáció pontos megtervezésére.

How to communicate in CEE region? Part Four: Romania

How to communicate in Romania? Rares Petisor, managing director or Romanian communications agency Media Pozitiv answered IdeaBank’s questions.

Hogyan kommunikáljunk a környező országokban? Negyedik rész: Románia

Hogyan kommunikáljunk Romániában? A román Media Pozitiv vezetője, Rares Petisor válaszolt az IdeaBank kérdéseire.

How to communicate in CEE region? Part Three: Bulgaria

How to communicate in the Bulgarian market? Managing director of Janev&Janev agency, Todor Janev answered IdeaBank’s questions.

Hogyan kommunikáljunk a környező országokban? Harmadik rész: Bulgária

Milyen a bolgár kommunikációs piac? Hogyan kommunikáljon az a cég, amely ide készül? A kérdésekre válaszol: Todor Janev, a Janev&Janev ügynökség vezetője

How to communicate in CEE region? Part Two: Czech Republic

What are the most important unique features of Czech communication market? Patrik Schober, founder of Czech communication agency Pram answers IdeaBank’s questions.

Hogyan kommunikáljunk a környező országokban? Második rész: Csehország

Melyek a cseh kommunikációs piac sajátosságai? Patrik Schober, a cseh PRAM kommunikációs ügynökség alapítója választ az IdeaBank kérdéseire.

How to communicate in CEE region? Part One: Poland

How to communicate on the Polish market? Ewelina Wojtysiak-Sowa, Client Service Director of award winning Polish agency Made in PR shared her thoughts with IdeaBank.

Hogyan kommunikáljunk a környező országokban? 1. rész: Lengyelország

Hogyan kommunikáljunk a lengyel piacon? Ewelina Wojtysiak-Sowa, a lengyel Made in PR Client Service Directora válaszol az IdeaBank kérdéseire.

Itt a legújabb Confidence Index

A Worldcom legújabb Confidence Index jelentése 11 iparág bizalmi szintjére fókuszál.

A gyógyszergyárak digitális kommunikációjának van még hová fejlődnie

A Worldcom PR Group 2. Digital Health Monitorjából kiderül, hogy a gyógyszeripari cégek viszonylag sok releváns online csatornát hagynak kihasználatlanul, mi több az elérhető tartalmakat nem lokalizálják hatékonyan. Ha kíváncsi vagy tippjeinkre, olvasd el a bejegyzést!

Worldcom előrejelzések – 2021

A 2020-as év mindannyiunk számára előtte sosem tapasztalt bizonytalanságot hozott. Az idei év tervezéséhez és újratervezéséhez kaphattok egy kis fogódzót posztunkból.

Ami tényleg szárnyakat ad

Az ügyfél-ügynökség viszony is – mint minden emberi kapcsolat – tele van buktatókkal. Ha rosszul működik, mindenki életét megkeserítheti, ha azonban jól zajlanak a dolgok, szárnyakat ad mindkét félnek.

Senkit nem érdekel, hogy kijött egy újabb csúcstelefon

A 10. Youth Meeting az online térben zajlott. Egy újságírói kerekasztal beszélgetés után kötetlenül vitattuk meg a fiatal kollégákkal, hogyan élik meg a mindennapokat, mi változott az ügynökségi munkájukban.

Így szervezz online sajtótájékoztatót vírushelyzet idején

Íme tíz dolog, amit érdemes megfogadni, ha online sajtórendezvény szervezését fontolgatod.

A visszajelzés fontossága

A visszajelzés nemcsak az egyes emberek, hanem a cégek szintjén is nagyon fontos. Csak így tudjuk idejében javítani az esetleges hibákat, és örülni, ha valamit jól fogadnak az ügyfelek, partnerek.

TOP 2021 médiatrendek – Ezeket a 2021-es médiatrendeket látjuk mi a Próbakőnél

Összefoglaltuk, hogy szerintünk idén melyek azok a területek, amelyekre a leginkább érdemes figyelni.

Udvarlás, házasság, mézeshetek majd válás – ügynökségek ügyfél szemmel

Új sorozatot indítunk, amelyben vendégbloggerek osztják meg szakmai tapasztalataikat az olvasóinkkal. Első vendégposztunk szerzője Bencsik Győző, aki több mint 15 éve dolgozik ügyféloldalon, így az ügynökség-ügyfél viszonyrendszer apró rezdüléseit is jól ismeri.

2021-ben az influencerek mellett a helyi sajtóra is fókuszálni kell

A Worldcom éves Confidence Index jelentéséből kiemeltük azokat a pontokat, amelyek a 2021-es kommunikációs stratégiát leginkább érintik.

COVID-19 ACCELERATES MEDIA TRANSITION TO NEW JOBS AS EUROPEAN JOURNALISTS TURN TO UPSKILLING ELEVATING CONCERNS FOR THE FUTURE OF JOURNALISM

Survey From The Worldcom Public Relations Group Suggests Long-Term Changes Likely For The Industry

4+1 tipp, hogy az influencer kampány még sikeresebb legyen

Az idei évünk egyik legkomplexebb influencer kampányának edukációs- és nyereményjátéklába is volt. Az együttműködések a márkaépítésen túl azonnali sales eredményt is hoztak.

Gyárlátogatás pandémia idején

A Lucart nyergesújfalui papírgyárába szerveztünk gyárlátogatást a koronavírusjárvány hazai 2. hullámának elején. A sajtókapcsolati munka fontos része, amikor az újságírók személyesen is ellátogatnak egy gyárba.

It’s not just the number of followers that matters

Based on the details of the Worldcom Confidence Index study, it can be concluded that global business leaders believe that one of the most important intermediary roles in value chains today is arguably that of influencers.

A hatékony terméktesztek titka

Hosszú évek óta szervezünk termékteszteket. Azt gondoltuk, hogy az így szerzett tapasztalatinkat másokkal is megosztjuk. Biztosan van néhány dolog, amelyet akár ti is hasznosíthattok a napi munka során.

Ezért lájkoltam az elmúlt hetekben kb. 20 profi kerékpárost és csapatot

Milyen volt az első Tour de Hongrie sajtóján úgy dolgozni, hogy közben a koronavírus átírta az első forgatókönyvet? Összefoglaltuk!

Megtervezett viselkedés

Mi a Behavior Design és hogyan alkalmazható a marketingkommunikációs munkában? Az amerikai rekléámszakember, Roger Hurni válaszolt kérdéseinkre.

Planned behavior

How Behavior Design principles can be applied in everyday campaign planning? We asked US communication professional Roger Hurni who manages his own company Off Madison Ave and currently leads Worldcom PR Group.

Adatbázis marketing jelentősége a koronavírus idején

A koronavírus helyzet miatt megnőtt az adatbázismarketing jelentősége. Érdemes felkészülni és kihasználni ezt a kommunikációs csatornát.

Miért jó, hogy a Worldcom PR Group hálózat partnerei vagyunk?

A Worldcom PR Group hálózati tagságunk nemcsak nekünk jelent sokat, de az ügyfeleink számára is több előnyt hordoz.

How to use Wikipedia in corporate communication?

Wikipedia became the number one online encyclopedia and reference point several years ago. Some companies have realized the communication potential of this channel, however not all of them can avoid pitfalls. We asked acknowledged US Wikipedia expert William Beutler, CEO of digital agency Beutler Ink.

Olvasd és szerkeszd a Wikipédiát az anyanyelveden

Hogyan kommunikáljunk a Wikipedián?

Már jó pár éve a Wikipedia az első számú online enciklopédia és hivatkozási alap. Több vállalat meglátta már a benne rejlő kommunikációs lehetőségeket, de nem mindegyikük ismerte fel a buktatóit.

Így látja a helyzetét az újságírószakma a COVID-19 idején

Felmérésünkből kiderül, hogy a pandémia felgyorsította az újságíró szakmában már korábban elkezdődött átrendeződést. Jelenleg szinte minden a vírusról szól ugyan, de a sajtó képviselőinek többsége szerint az érdeklődés kezd kicsit alábbhagyni.

Employee engagement in COVID-19 Pandemic

COVID-19 pandemic created an unprecedented situation and a gloomy picture of the global economy all over the world. It is very hard to keep the level employee engagement when so many other things are at stake. Seasoned PR professional and employee engagement guru Crispin Manners answered IdeaBank’s questions.

Employee engagement a COVID-19 világjárvány idején

A COVID-19 világjárvány soha korábban nem tapasztalt helyzetet idézett elő a világban. Igen borúsak a világgazdaság kilátásai, nagyon nehéz az employee engagementet szinten tartani. A nagy tapasztalattal bíró PR-szakember és employee engagement guru, Crispin Manners fejtette ki véleményét az IdeaBank számára.

Minden változik, de a lényeg nem…

Rövid felmérés a koronavírus járvány hatásairól az fmcg és pharma szektorokban.

Médiakapcsolati munka a koronavírus járvány idején

A médiakapcsolati munka a legtöbb PR- és marketingkampány egyik legfontosabb eleme. Ez azonban állandó függésben van a média éppen aktuális érdeklődésétől.

Hogyan kommunikálj a vásárlóiddal a jelenlegi válság idején?

A jelenlegi válsághelyzetben a legnagyobb hiba leállítani a kommunikációt. De most különösen fontos, hogy milyen üzeneteket és hogyan juttatunk el a fogyasztókhoz.

8 módszer: digitális stratégia koronavírus idején

A koronavírus hatásai alól egyetlen cég sem tudja kivonni magát. Ilyen helyzetben érdemes felülvizsgálni a digitális marketing stratégiát. Írásunkban 8 módszert ajánlunk erre.

Jé, megint eltelt tíz év?

Posztunkban az elmúlt évtized legnagyobb sikereit, változásait és kudarcait szedtük sorba.

Mirror, mirror on the wall…

It is always interesting to know what our clients think of us. In this post we summarize the results of our annual client evaluation.

Tükröm, tükröm…

Mindig érdekes kérdés, hogy mit gondolnak rólunk az ügyfeleink. Posztunkban az éves értékelésünk eredményeit foglaljuk össze.

5 meghatározó PR és digitális marketing trend 2020-ban

Íme a legfontosabb trendek, melyek 2020-ban a kommunikációs iparágat formálják.

Logisztikai cégek kommunikációja

A logisztikai cégek gyakran találják magukat a környezetvédő szervezetek kommunikációjának célkeresztjében.  A logisztikai vállalatok kommunikációjának kihívásairól beszélgettünk Chris Lawrence-szel, a Worldcom Logistics Practice Group alapítójával.

Communication for logistics companies

Logistics companies easily could find themselves in the crosshairs of the communication of environmental organizations. We have talked about the major challanges of communication for logistics companies with Chris Lawrence, managing director of JBP Associates.

Az egészségügy érzékeny terület

Az egészségügy nagyon érzékeny terület. Serge Beckers egészségügyi kommunikációs szakértővel, a Worldcom Healthcare Practice Group elnökével beszélgettünk.

Pharma Is a Sensitive Issue

Pharma & heatlthcare is a very sensitive sector. We’ve talked to pharma communication expert Serge Beckers, chairman of Worldcom Healthcare Practice Group.

Cog in the machine

What should employers be aware of? Some thoughts from a Millenial’s point of view.

Instázás munkaidőben, avagy gyakornokságom története

“Sok új tapasztalatot szereztem, és nagyszerű embereket ismertem meg a Próbakőnél eltöltött idő alatt.” Gyakornokunk, Zsani sztoriját olvashatod bővebben a posztban.

A jobb eredményekhez korszerűbb tartalommarketing dukál

Ma már nem kérdés, hogy a jó tartalom lenyűgöző eredményeket produkál. De mitől lesz a tartalommarketinged hatékony?

Hogyan gyomláld ki a FBCLID azonosítót Google Analytics-ban az URL-ekből?

A fbclid „becsapja” a Google Analytics-et abban az értelemben, hogy az egyes oldalakra való kattintásokat különböző oldalakként tünteti fel, több száz vagy akár több ezer sorra bontva az adatokat. Mit tehetünk ellene?

Kométa és az adatvezérelt kommunikáció

Az adatvezérelt kommunikáció napjaink egyik varázsszava. A Kométa számára készített kampányunkban az adatokat a fogyasztói kommunikáció szolgálatába állítottuk.

Mikor küldjünk ki sajtóközleményt?

Müncheni Worldcom-partnerünk az HBI nemrégiben készített egy felmérést az újságírók körében arról, hogy manapság mikor és milyen formában szeretnek sajtóközleményeket kapni. Mutatjuk az eredményeket.

Mindenki hazudik. Egy kicsit…

A jövő meghatározó kommunikációs szakemberei minden bizonnyal olyan szakemberek lesznek, akik értik és használják a Big Data alapú adatelemzésben rejlő lehetőségeket.

What are the most important trends in food?

Food and beverage industry is in the spotlight. Health conscious consumers want greater transparency of sources ang processes. At the same time the environmental impact of the industry raises attention. Meanwhile the F&B industry changes rapidly, and online retail gains greater dominance. F&B marketers face difficult times. Edward Hoffman, Senior Vice Preseident of Minneapolis based […]

Fókuszban az élelmiszeripar

Az élelmiszeripar marketingesei nehéz idők elé néznek. Edward Hoffman az élelmiszeriparra specializálódott, minneapolisi Padilla kommunikációs ügynökség vezérigazgató-helyettese az IdeaBank kérdéseire válaszolt.

Az okos eszközök jövője

Rhodri Harries, a londoni szórakoztatóelektronikai kommunikációra specializálódott Kaizo ügyvezetője értékes insightokkal szolgál az aktuális trendekről.

A "know how" nem titok Célunk, hogy azoknak az ügyfeleknek, akik szeretnék saját kezükbe venni cégük digitális kommunikációját átadjuk tapasztalatainkat, tudásunkat és megismertessük eszköztárunk titkaival, fortélyaival.

Connected technologies

Rhodri Harries Managing Director of London based consumer electronics specialist communication agency Kaizo gives us valuable insight.

Question of the day: is it possible to make a corporate video interesting?

A couple of decades ago PR work was mostly about drafting texts and various (mostly text-based) communicational materials. The world has changed a lot since then. To tell you the truth, I never thought I would one day write a blog post about tips and tricks for corporate video production.

Alapkérdés: Lehet-e érdekes egy céges videó?

A világunk egy hatalmas multiplex mozi. Már évekkel ezelőtt is azt gondoltuk, hogy a folyamat fokozhatatlan, de azóta még népszerűbbek lettek az audiovizuális tartalmak.

Ezt is elviszem magammal #WYM2019

Mivel gazdagodtam életem első Worldcom Youth Meetingjén?

Artisjus: #kösziadalt program

A korábbi években több szakmai díjat is nyertünk a dalszerzők munkájáról szóló kampányukkal. Az Artisjus megbízásából készült #kösziadalt program e munka folytatása.

Hódolatok egy objektíven keresztül

A tanulás macskaköves útján pedig egy régi-új, az életembe vissza-visszatérő motívummal találtam magam szemben, amelyet gyermeki rajongás szegélyez. Ezek pedig a kisállatok.

Gen Z

Igaz az, hogy a fiatalok lusták, nem érdekli őket semmi, motiválhatatlanok, rémálom velük dolgozni?

Mire jó a közszolgálati média?

Hogyan képes túlélni a közszolgálai média Ausztriában és a világon bárhol?

Merre tovább tech PR?

Valami megváltozott az utóbbi években. A korábbi technológia-optimizmusba a munkahelyeket veszélyeztető robotok, a fake news, vagy éppen a mesterséges intelligencia térhódítása idején bizony kritikus hangok is vegyülnek.

PR, azaz Programozott Robotok?

A mesterséges intelligencia fejlődésével egyre több munkahely kerül veszélybe. Vajon a PR szakma mennyire van biztonságban?

Az adathalász hálója 

Szép számmal találhatunk kommunikációs szakmai szempontból érdekes filmeket és sorozatokat. Álljon itt egy rövid lista a kedvenceimből (nevezhetjük őket örökzöldeknek, hiszen van közöttük évtizedes korú munka is).

Bogaras szerelem, avagy hogyan kapcsolt nagyobb sebességbe a reklámipar?

Kezembe akadt Dominik Imseng A Bogár forradalma című könyve, amely a Volkswagen kampányain keresztül meséli el a Bogár sikertörténetét és ezzel együtt a reklámipar fejlődését.

Büszkeség és büszkeség

Elkészítettük átfogó éves értékelő kérdőívünket. Az volt a célunk, hogy strukturált visszajelzést kapjunk ügyfeleinktől a tanácsadói csapatunk munkájának színvonaláról, az ügyfél-ügynökség kapcsolatról.

Merjünk lusták lenni…

A minap egy különleges történelemkönyvet olvasgatva rájöttem, hogy sajnos még nem értem el a restség magasabb, előre mutató szintjét…

Mesterséges intelligencia, közösségi média és emberközpontúság?

Ebben az időszakban menetrendszerűen látnak napvilágot az egyes iparágakra vonatkozó előrejelzések.

Mi köze Stephen Hawkingnak a PR-munkához?

Mi köze Stephen Hawkingnak a PR-munkához? – Az elméleti fizika törvényei a kommunikációban

A kommunikáció tervezése, megvalósítása során mindig jusson eszünkben, hogy nincs objektív valóság, csupán 7,53 milliárd egyéni valóságértelmezés. Hát, nem egyszerű helyzet.

Freddie mond köszönetet egyik legnagyobb slágere, A Dalban nyertes – valamint a legjobb dalszövegnek járó díjat is elnyerő -, az Eurovíziós Dalfesztiválra kijutott Pioneer szövegírójának, Csarnai Borbálának.

A Technokol Rapidtól a hashtagig

„Hogy mi a munkám? PR-es vagyok. Hogy mi az? Tudod, többnyire újságírókkal tartom a kapcsolatot, híreket gyártok, sajtóközleményeket, cikkeket írok, sajtótájékoztatókat szervezek, beszédeket írok. Ilyesmi.” 

A könyvmoly nem nyugszik

A könyvmoly nem nyugszik

Könyvajánló. Az alábbi lista elég vegyes: vannak benne egészen rövid, inkább praktikus tanácsokat adó könyvek, valamint átfogóbb, elméletibb munkák is.

Stephen King és a PR-munka

Utálok írni.

A home office szépségei, Skóciában

A mai világban egyre több munkavállaló szeretne rugalmas munkabeosztást vagy akár távmunkát. A legtöbb cég igyekszik ehhez igazodni azáltal, hogy home office lehetőséget ajánl az alkalmazottak számára. Míg régebben ez inkább a nagyobb, multinacionális vállalatokra volt jellemző, ma már a kisebb cégek is nyitottak a rugalmas munkavégzésre.

Mindenkinek volt alkalma egy kicsit kirándulni, pihenni a nyáron.

Próbakős nyár képekben

Mindenkinek volt alkalma egy kicsit kirándulni, pihenni a nyáron. Ezekből az emlékekből osztunk meg veletek egy párat.