
A tudománykommunikáció mindenkié
Egyre több szó esik arról, hogy a tudományos eredmények közérthető és hiteles népszerűsítésére óriási szükség van. De vajon kinek a feladata ez? A PR szakembereké, a kutatóké vagy az intézményeké? Netán együtt a három? És egyáltalán milyen készségekre és hozzáállásra van szükség a tudománykommunikációhoz?

NPS – Mit mutat a Net Promoter Score?
Bár az NPS módszertan már több mint egy évtizede létezik, úgy veszem észre, hogy a hazai piacon leginkább a webshopok használják. A B2B szektorban elvétve találkozni csak vele. Pedig van létjogosultsága annak, hogy az ügyfeleket a projekt vagy az éves együttműködés értékelése során ne csak az adott munka részleteiről faggassuk.

A Chat GPT esete a PR-rel
Ilyenkor év elején mindig felmerül a kérdés, hogy az előttünk álló időszak vajon milyen trendeket hoz a kommunikációs szakemberek számára. A legfontosabb újdonság kétség kívül a mesterséges intelligencián (MI) alapuló alkotás (szöveg, kép, zene), amely igazából csak most kezdi meg hódítását a szélesebb közönség körében.