fbpx

Worldcom Digital Health Monitor 2024

Az új globális jelentésből kiderül, hogy a legtöbb multinacionális gyógyszeripari vállalat nem használja ki maximálisan a helyi tartalomban rejlő lehetőségeket. A Worldcom Digital Health Monitor 2024 arra is rámutat, hogy a nemzetközi gyógyszercégek egyre kevésbé építenek a közösségi média erejére.

Gyógyszeripari vállalat: ahol a székhely, ott a fókusz

A jelentést a független PR-ügynökségeket tömörítő Worldcom Public Relations Group állította össze. A Worldcom által 2018 óta készített Digital Health Monitor idei kiadása azt mutatja, hogy a digitális tartalom és a kommunikációs prioritások nagymértékben függenek attól, hogy az adott gyógyszeripari vállalat székhelye hol található, és a többség az üzeneteket a saját országának kulturális szempontjaihoz igazítja. Azzal, hogy nem globális és lokalizált perspektívájú tartalmakat hoznak létre, a gyógyszeripari vállalatok elszalasztják a lehetőséget, hogy alaposabban megismertessék és szükség esetén megvédjék márkájukat minden olyan országban, ahol tevékenykednek.

„Egy-egy gyógyszeripari vállalat az egészségügyi ágazat szerves részét képezi, és életmentő gyógyszerek és orvosi kezelések kutatását, fejlesztését, gyártását és forgalmazását köszönhetjük mindegyiknek – mondta Serge Beckers, a Wisse Kommunikatie ügyvezető partnere, aki a riport összeállítását vezette –. Ebben a fontos szerepükben óriási lehetőségük van arra, hogy híreket osszanak meg, ötleteket inspiráljanak, és proaktívabban osszák meg a betegségekkel és rendellenességekkel, valamint azok megelőzésével kapcsolatos információkat. A témák meghatározása és az edukáció hatékony eszköz lehet a mélyebb ügyfélkapcsolatokhoz vezető úton.”

A 25 nemzetközi gyógyszeripari vállalat magyarországi eredményei

A 25 nemzetközi gyógyszeripari vállalat magyarországi eredményei

 

A legújabb Digital Health Monitor kiadványban a Worldcom Healthcare Practice Group szakértői elemezték 25 gyógyszeripari nagyvállalat digitális média tevékenységét és lábnyomát 27 országban, 11 digitális csatornán a 2023-2024 közötti időszakra vonatkozóan.

A Top 5 gyógyszeripari vállalat

A Roche Pharmaceuticals a 2023-as helyéről két helyet javítva idén a digitális kommunikáció rangsorának élére került. A Pfizer szintén három helyet javított az előző évi ötödikről a második helyre. Az AbbieVie a Sanofit váltotta az első ötben.

Mivel a 2021-es cégek közül három már nem szerepel a Top 5-ben, az idei Health Monitor azt mutatja, hogy a digitális kommunikáció, a közösségi média és a célzott tartalom kihasználása segíthet abban, hogy a szervezetek összességében erősebb pozícióba kerüljenek.

 

2024 2023 2021
1. Roche Pharmaceuticals 1. Sanofi 1. Abbott
2. Pfizer 2. Novartis 2. Pfizer
3. Novartis 3. Roche Pharmaceuticals 3. AbbVie
4. Bayer (Pharmaceuticals Division) 4. Bayer (Pharmaceuticals Division) 4. AstraZeneca
5. AbbVie 5. Pfizer 5. Novo Nordisk

 

 

A Digital Health Monitor által azonosított kulcsfontosságú digitális tevékenységek és csatornák

Website
Mind a 25 gyógyszeripari vállalat rendelkezik globális honlappal, de nem feltétlenül rendelkeznek az egyes működési országokat lefedő lokális oldalakkal, így nem elégítik ki a helyi tartalom iránti igényt.  A Pfizer és a Roche Pharmaceuticals használta a legtöbbet a lokális honlapokat: mindkettőnek a 27 országból összesen 24 országban van helyi honlapja.

Blogok
A gyógyszeripari cégek a korábbinál nagyobb mértékben használták ki a blogok erejét. A „blogok hatása” még mindig nagyon szerény, az átlagos felhasználási arány mindössze 29%. Míg két gyógyszeripari vállalat kivételével mindegyik arról számolt be, hogy rendelkezik „globális bloggal”, a helyi blogok nehezen megtalálhatók, az egyes piacokon átlagosan csak a vállalatok 26%-a készít blogot.

Közösségi média csatornák

X (Twitter) – Az X platformról, korábbi nevén Twitterről nagymértékű elvándorlás történt.  A jelenlét és a tartós használat 12%-ról 9%-ra csökkent. Ez drámai változás a 2018-as első jelentéshez képest, amikor a vállalatok 32%-a volt jelen a csatornán és használta azt.

Facebook – A 2023-as 9%-os visszaesés után sok vállalat újraindította fiókjának aktivitását.  2024-ben 12% volt az olyan fiókok aránya, ahol tartós aktivitás volt tapasztalható.

LinkedIn – Mind a 25 vállalat rendelkezik globális LinkedIn-fiókkal. Míg a Novartis és a Roche gyógyszergyár továbbra is a lista élén állt, most már 5 másik vállalat is csatlakozott hozzájuk, amelyek 20% feletti LinkedIn hatékonysággal rendelkeznek.

YouTube – Helyi YouTube-fiókokat csak néhány országban hoztak létre, és ugyanez igaz más vizuális fókuszú csatornákra, például az Instagramra is.

TikTok – Miután 2023-ban még egyáltalán nem volt használatban, idén a gyógyszeripari vállalatoknak mindössze 1%-a használta ki ezt a csatornát. Ez vitathatatlanul elszalasztott lehetőséget jelent.

 

Öt javaslat a gyógyszeripari vállalatok szakembereinek az online kommunikáció ROI-jának javítására

  1. Legyél érzékeny az olyan társadalmi fejleményekre, mint például a munka-magánélet egyensúlyának megnövekedett fontossága, DEI, ESG, az egészségügyi költségek csökkentésének szükségessége stb. Ha ezekről a témákról kommunikálsz, az erősíted a vállalat megbízható szervezetként való megítélését.
  2. A termékek előnyeiről kommunikálj, ne magukról a termékekről!
  3. A munkaerőhiány egyre jelentősebb kihívást jelent. Mivel a munkavállalók új generációja érkezik a munkahelyre, létfontosságú a megfelelő egyensúly megteremtése, mind a kulcsfontosságú üzenetek, mind a kommunikációs csatornák tekintetében.
  4. A TikTok hatására az olyan nagy márkák, mint a Facebook, az Instagram és a YouTube a rövid formátumú videós tartalmakra tértek át, hogy a felhasználókat lekössék. Fektess be olyan szolgáltatókba, akik képesek ilyen típusú tartalmakat létrehozni.
  5. A hatékony tartalomstratégia megalkotásakor mind nyelvi, mind tartalmi szempontból vedd figyelembe a globális és a helyi szempontokat egyaránt.

 

Ha érdekelnek a Worldcom Digital Health Monitor 2024 egyéb részletei, jelezd nekünk az rnagy@probako.hu címen és elküldjük neked a teljes jelentést angol nyelven.

A szerző

R. Nagy András

Ügyvezető partner