fbpx

A visszajelzés fontossága

A visszajelzés nemcsak az egyes emberek, hanem a cégek szintjén is nagyon fontos. Csak így tudjuk idejében javítani az esetleges hibákat, és örülni, ha valamit jól fogadnak az ügyfelek, partnerek. A Próbakőben minden év elején kikérjük az ügyfelek véleményét a munkánkkal kapcsolatban. A Worldcom hálózatában pedig a rendszeres partnerértékelésnek van gyakorlata. Háromévente ez a két feedback egybeesik. Ez történt most is.

 

A partnerek véleménye

A Worldcom PR Group hálózata több nemzetközi kommunikációs szakmai szervezet által is használt rendszerben végzi a belső minőségbiztosítást. A dolog lényege abban áll, hogy – mivel a magas szakmai színvonal fenntartása közös érdek – a tagvállalatok egymást ellenőrzik, vagy szükség esetén inkább mentorálják. A szervezetünkben Peer Review-nak nevezett, háromévente ismétlődő ellenőrzések során a feladatra kijelölt két partnercég képviselője egy előre összeállított tematika mentén haladva ellenőrzi az ügynökséget. A folyamat nagyon hasznos: a cégvezetésben jártas kollégákkal részletesen átbeszéljük a cégvezetés folyamatait, a stratégiai tervezés lépéseit, az ügyfélmunka legfontosabb kérdéseit. Az ellenőrzést végző szakemberek ezek alapján tudják értékelni a vizsgált ügynökség teljesítményét, szükség esetén a saját tapasztalataikra támaszkodva javaslatokat, tanácsokat tudnak megfogalmazni.

 

Mivel a Próbakő idestova 15 éve tagja a Worldcom hálózatának, ez már a sokadik Peer Review volt a cégünk életében. Ennek ellenére pontosan olyan precíz munkával állítottuk össze a bemutatót, mint az első alkalommal. Nagyon örülök neki, hogy sok-sok éve végzett kitartó munkánkra ebből az irányból is fontos megerősítést kaptunk: újra megfeleltünk a nemzetközi ügynökséghálózat magas elvárásainak.

Éves ügyfélértékelés

A hálózatunkban dolgozó szakemberek véleménye mellett természetesen az ügyfelek visszajelzése is nagyon fontos számunkra. Éppen ezért idén januárban is arra kértük ügyfeleinket, értékeljék a nekik végzett munkánkat. Megkérdeztük őket, mennyire elégedettek a szakértelmünkkel, precizitásunkkal, segítőkészségünkkel, és a kommunikációs tanácsadói munka egyéb elemeivel. Szerencsére a korábbi évekhez hasonlóan a 2020-ban végzett munkánkat is nagyon jóra értékelték az ügyfeleink.

Az együttműködésünk minősége és a koronavírus járvány idején tanúsított flexibilitás terén az egytől ötig terjedő skálán a legjobb, vagyis ötös értékelést kaptuk. Leggyengébben az üzleti célok elérésének támogatása terén szerepeltünk. Ennek az az oka, hogy a legtöbb cég az üzleti célként különböző értékesítési célszámokat határoz meg, és a mi munkánk java részben nem direkt sales támogató kommunikációból áll. Összességét tekintve azonban még ezen a területen is 4,29 az átlagpontunk, ami azért nagyon jó eredmény. Ha az összes választ nézzük – vagyis a teljes bizonyítványunk átlagát – akkor 4,75-öt kapunk, ami kiváló eredmény. Természetesen lehet min javítani – és fogunk is -, de mindenképpen büszkék lehetünk a visszajelzésre.

 

Az emberek véleménye

Természetesen a nálunk dolgozók véleménye is sokat számít, így ennek monitorozására is kialakítottunk egy rendszert sok évvel ezelőtt. Természetesen ez sok olyan információt is tartalmaz, amelyet nem osztunk/oszthatunk meg másokkal. Egyetlen dolgot szeretnék csak kiemelni. A koronavírus járvány és a lezárások szokatlan és nehéz helyzet elé állították a cégeket. A távmunka, a fizikai csapat-közösség hiánya különösen nehéz a kreatív iparágban, ahol az alkotó energia egyik forrása éppen a másik ember inspiráló jelenléte. Külön öröm számomra, hogy az általános home office ellenére a munkavállalói belső kérdőívünkben a cégünknél tapasztalható csapatszellemet, közösségi életet a lehetséges 5-ből 4,6-ra értékelték az munkatársak. Ez az eredmény valójában mindannyiunk közös érdeme, amiért nagyon hálás vagyok a nálunk dolgozó kollégáknak.

A szerző

R. Nagy András

Ügyvezető partner