fbpx

NPS – Mit mutat a Net Promoter Score?

A vállalkozás teljesítményét sokféle módon lehet értékelni. A különböző mutatók között – ha jól emlékszem – kb. 10-15 éve tűnt fel a Net Promoter Score (NPS). A sokféle index között egyedülálló módon ez azt hivatott számszerűsíteni, hogy a vásárlók vagy ügyfelek mennyire mutatnak hajlandóságot arra, hogy másoknak is ajánlják a cégünket. Tehát ez nem a bevételek alakulását, az ügyfelek számának változását vagy különböző visszajelzéseit veszi alapul. Egyetlen nagyon praktikus és fontos szempontra koncentrál: az ajánlási hajlandóságra. Azonnal beláthatjuk ez mennyire fontos információ minden üzletfejlesztéssel foglalkozó szakember vagy cégvezető számára

Használható az NPS az üzleti szektorban?

Bár az NPS módszertan már több mint egy évtizede létezik, úgy veszem észre, hogy a hazai piacon leginkább a webshopok használják (egy részük igen aktívan). A B2B szektorban csak elvétve lehet találkozni vele. Pedig igenis van létjogosultsága annak, hogy az ügyfeleket a projekt vagy az éves együttműködés értékelése során ne csak az adott munka részleteiről faggassuk. Ha egy lépést hátrébb lépve a nagyobb képet nézzük, fontos kérdés, hogy mennyire jó szívvel ajánlanának minket más hasonló ügyfeleknek.

Próbakő NPS = 88

A szokásos januári éves ügyfélértékelő kérdőívezésünk során idén első alkalommal mi is megmértük a NPS-unkat. Minden egyes ügyfelünket, akinek 2022 során dolgoztunk, arra kértük, egy 10-es skálán jelezzék nekünk, ajánlási hajlandóságukat – ahol 1 a legrosszabb, 10 pedig a legjobb eredmény. A 18 válasz alapján kikalkulált eredmény az lett, hogy a Próbakő NPS értéke 88, ami kiválónak számít. A tanácsadói piacon 2022-ben az átlag valahol 60 és 70 között volt. Nagyon örülök neki és büszke vagyok arra, hogy a kollégáim alapos és körültekintő munkájának köszönhetően ügyfeleink nemcsak szeretnek velünk dolgozni, hanem bátran ajánlanának is minket másoknak. Azon leszünk, az idei évben tovább javítsuk szolgáltatásainkat, hogy még hatékonyabban tudjuk támogatni az ügyfelek kommunikációs céljaik elérésben és nem utolsó sorban, hogy a 2024. januári NPS felmérésen még jobb eredményeket érjünk el.

Ha szeretnél velünk tartani ezen az úton, és igénybe vennéd valamelyik szolgáltatásunkat, keress minket az rnagy@probako.hu email címen.

A szerző

R. Nagy András

Ügyvezető partner