… avagy mivel gazdagodtam életem első Worldcom Youth Meetingjén?
Kezdjük azzal, hogy egy hihetetlen szuper, tartalmas élménnyel, új baráti és szakmai kapcsolatokkal, nem mellesleg rengeteg tapasztalattal és szakmai okossággal, melyek bogarat ültettek a fülembe.
Bár a teljesség igénye általában elsődleges helyet foglal el az életemben, de a konferencia három napig tartó, estétől reggelig és reggeltől estig beosztott, rendkívül sűrű és sokszínű programja egyetlen blogposztban összefoglalva így is úgy is hiányos lenne. Ez persze véletlenül sem kritika a szervezőknek, akik mi voltunk 😀 Így hát kénytelen vagyok kiragadni azt a gondolatmorzsát, mely még azóta is a leginkább foglalkoztat.
Cool influencer
Az idei alkalom fő témája az influencer marketing volt, a rendezvényre minden ügynökség egy saját esettanulmánnyal érkezett. Összesen 12 ország, 15 különböző influencer kampányát volt lehetőségünk közösen tanulmányozni az elejétől a végéig, a célmeghatározástól az eredményekig. Az esettanulmányok megosztása közben egyértelművé vált, hogy elég nagy a szórás; a magyar piachoz hasonlóan sok más európai országban sem teljeskörűen elterjedt még ez az eszköz, sok helyen még az első inlfuencer projektek futnak és van, mint például Angliában, ahol már sokéves gyakorlattal alkalmazzák magabiztos profizmussal.
Józan paraszti ész
Azt gondolná az ember, hogy az influencer marketing nem nagy truváj, fogunk egy influencert sok-sok FB, Insta és Youtube stb. követővel, adunk a kezébe pár terméket és persze pár mondatot a szájába, hogy csináljon velük kontentet, aztán hipp-hopp és bumm, mindenki a mi a termékünket akarja! A legtöbb cég első elképzelése is valami hasonló, s ezzel nincs is baj, feltéve, hogy a megvalósítás részét egy profi ügynökségre bízza.
Mitől lesz profi?
Mégis mit lehet ezen profin csinálni? Ez is csak egy marketing szöveg, hogy jó sok pénzt elkérhessenek érte a cégek? És nem. Az igazi válasz az, hogy mindent. Vagy mindent is. Kezdve a cél és célcsoport lehető legpontosabb meghatározásával és jellemzésével, a célnak megfelelő leghatékonyabb (social) média felületek kiválasztásával, a legmeggyőzőbb influencerek levadászásával, a kreatív koncepció kialakításával és a tűpontos, mindenre kiterjedő brief megírásán át a valós eredmények elemzéséig, és jól (!) értelmezéséig. A témában gyakorlott ügynökségek körében ennek a folyamatnak is kijárt útja, módja van, ami segít, hogy még véletlenül se csúszhasson el a projekt a legapróbb részletében sem. Azt gondolom hát, hogy erre is igaz a mondás; gyakorlat teszi a mestert. Mert nem elég csinálni, vagy jól csinálni. És a Próbakőnek ebben van óriási versenyelőnye, hisz tanuló szervezetként folyamatosan szívja fel a legfrissebb, legjobb nemzetközi szakmai gyakorlatokat és nem fél használni azokat. Lásd Worldcom Youth Meeting. #WYM2019