fbpx

5 meghatározó PR és digitális marketing trend 2020-ban

Míg egy évtizeddel ezelőtt a PR-es sajtóközleményt írt és sajtótájékoztatót szervezett, ma már jóval szélesebb a paletta. Rengeteg új kommunikációs megoldás vált népszerűvé az elmúlt években, ezek pedig szép sorban helyet kaptak a PR-esek eszköztárában (is). A díjátadó rendezvénytől a Facebook vállalati oldal kezeléséig, a blog létrehozásától és üzemeltetésétől az influenszer együttműködéseken át a natív cikkek mögött álló tartalomstartégiáig szinte végtelen a lista. Lássuk, mire érdemes odafigyelni 2020-ban!

 

Az élmény és a tartalomélmény számít

A szabadidőnk egyre értékesebb. A vásárlók pedig olyan élményekre vágynak, amelyek kényelmet és a dolgok egyszerűsítését kínálják. A márkáknak érdemes azt feltérképezni, hogy vásárlóik milyen élethelyzetben vannak, milyen problémákkal szembesülnek, és olyan megoldásokat kell kínálniuk, amelyekkel könnyebbé és egyszerűbbé varázsolhatják az elfoglalt fogyasztók életét.

 

Interaktív tartalom

A közönség csak rövid ideig koncentrál egy adott tartalomra, néhány másodperc elég ahhoz, hogy elveszítsük az érdeklődést, ráadásul óriási a konkurencia a figyelemért folyatott harcban. A jól megválasztott interaktív eszközök – a videók, játékok, versenyek, kvízek, szavazások – bevetésével azonban jó esélyünk van arra, hogy a fogyasztó a mi szórakoztató tartalmainkat válassza. A Z generáció számára ez azonban nem elég: ők a szórakoztatás mellett a kifejezetten ötletes és egyben hiteles tartalmakra fogékonyak. (Nem véletlen, hogy ez a korosztály lelkes látogatója például a TikToknak.)

 

A releváns adat a lényeg

A siker egyik kulcsa a megfelelő adatok kiválasztása. Ma már szinte mindenre van adatunk, rengeteg platformon temérdek dolgot mérünk különböző formában. Egyre nagyobb kihívást jelent tehát az, hogy megtaláljuk a számunkra hasznos adatokat. Ehhez azonban vissza kell térni a gyökerekhez: tiszta célokra és célcsoportokra van szükség.

 

A rugalmasság a megfelelő vállalati kultúrával kezdődik

Rengeteg cég életében csak egy dolog állandó: a változás. A vállalatvezetőkön múlik, hogy munkavállalóik mennyire tudnak alkalmazkodni az üzleti változásokhoz, átalakulásokhoz. Ehhez pedig olyan közös értékekre és vízióra van szükség, amit az alkalmazottak is magukénak tudnak érezni. A következetes és tiszta belső kommunikáció a kulcs ahhoz, hogy egy szervezet az átalakulások közepette is rugalmas tudjon maradni.

 

Versenytársi együttműködések

A versenytársak együttműködésének igenis lehet létjogosultsága. Bizonyos esetekben a márkák közösen nagyobb értéket és minőségibb élményt tudnak kínálni a vásárlóknak, ebből pedig a nap végén mindketten profitálhatnak.

A kommunikációs iparágat formáló trendek mélyebb megértéséhez érdemes letölteni és átlapozni a Worldcom partnerügynökségeinek 2020-as várakozásit összefoglaló 2020 Communications Predictions című tanulmányt  

 

A szerző

Marsiczki Tímea

Vezető tanácsadó