Koronavírus, Brexit, háború Ukrajnában – néhány jelentős kihívás az utóbbi időszakból, amely a logisztikai iparágat érinti. Hogyan tud ezekkel megbirkózni a nagy-britanniai központtal működő európai logisztikai hálózat? Az IdeaBank kérdéseire Stephanie Henwood, a Palletways Group digitális marketing menedzsere válaszolt.
A logisztika jelentősen megváltozott az elmúlt néhány évben, mivel az e-kereskedelem növekedése a B2C-szállítmányok számának növekedéséhez vezetett. Az ilyen típusú küldemények amúgy is növekedtek, de a Covid miatt a növekedés jelentős gyorsulása újabb kihívást jelentett első sorban a megfelelő erőforrások biztosítása terén, hogy a nehezebb szállítási feladatokat is teljesíteni tudjuk. Változások történtek az üzleti tevékenységünk módjában is, amely nagyrészt online zajlott, nem pedig személyesen. Ez sok alkalmazkodást igényelt, de úgy érzem, hogy a csapataink nagyon jól alkalmazkodtak. A Brexit is kihívást jelentett a nemzetközi szállítmányozásra vonatkozó új szabályokkal és előírásokkal. Ez is sok előkészületet és az új feladatokhoz történő alkalmazkodást igényelt.
A kihívások, amelyekkel szembe kell néznünk, Európa-szerte azonosnak tűnnek: a fő kihívás a sofőrhiány, és a logisztikai vállalatokra nehezedő nyomás, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátásukat Ide sorolható a világjárvány hatása is, mivel sok vállalkozás még mindig úgy működik, hogy az alkalmazottak egy része otthonról dolgozik.
A Brexit kihívásokat okozott az Egyesült Királyságba érkező és onnan induló szállítmányok számára, különösen a vámkezeléshez szükséges megfelelő dokumentációval kapcsolatos változások miatt. Úgy tűnik azonban, hogy ez mostanra rendeződött, és a szállítmányok problémamentesen haladnak át a határokon.
A világjárvány új üzleti szegmenst nyitott meg számunkra a megnövekedett házhoz szállítások miatt. Bevezettük P2C termékünket, amelyet kifejezetten az online kiskereskedők számára terveztünk. Az új helyzet arra is ösztönzött minket, hogy többet gondolkodjunk magáról a szállítási folyamatról. Az ún. Auto Book in-t is azért fejlesztettük ki, hogy rugalmasságot nyújtson ügyfeleinknek, de tagjainknak is, és segítsen csökkenteni az adminisztrációs költségeiket. A korábbinál többet kommunikáltunk a házhoz szállító ügyfeleinkkel, hogy elmagyarázzuk, hogyan működik a raklapos szállítás, mivel gyakran azt várják, hogy ez ugyanaz, mint a csomagkézbesítés.
Egyik országban sem tevékenykedünk, így ez a helyzet jelenleg nincs hatással ránk.
A középkelet-európai régiónak nincsenek általános megkülönböztető jegyei, mivel minden egyes ország a maga sajátosságával rendelkezik. Minden országnak vannak legfontosabb piacai, amelyeket a kommunikációval megcéloznak, és ezeken a piacokon belül az emberek kulcsfontosságú csoportjai. Emellett minden ország másképp kommunikál – egyes országokban a Facebook a fő kommunikációs forrás, míg más országokban a Twitter és a LinkedIn. Egyes országok naponta többször, mások csak egyszer tesznek közzé üzeneteket. Egyes országok egy hónapban több sajtóanyagot küldenek ki, míg más országok gyakorlatilag egyet sem. Minden ország egyedi, de a Palletways üzenete ugyanaz marad – We Deliver!
Palletways Group Limited digitális marketing menedzsere. A Palletwaysnél 2017-ben kezdett dolgozni, és azóta megújította a vállalati weboldalakat, aktív közösségi médiát vezetett be az egész csoportban, és meghatározta a digitális marketingstratégiát, amely beépül a csoport általános kereskedelmi stratégiájába. Stephanie felügyeli az offline kommunikációt és a PR-t is, 360 fokos rálátást biztosítva az egész Palletways üzletág kommunikációjára.