fbpx

Így használja a PR a mesterséges intelligenciát Európában 

Így használja a PR a mesterséges intelligenciát Európában 

A Próbakő csapata idén is megszervezte a háromnapos Worldcom Youth Meeting rendezvényt fiatal európai PR-szakemberek részére. A 2023-as fókusztémánk a mesterséges intelligencia volt. Ehhez kapcsolódóan kérdeztünk résztvevő fiatal kollégákat arról, hogy ők használják-e az MI-t a munkájuk során, és ha igen, hogyan változtatja meg a mindennapos munkavégzést az ügynökségeknél. Hasznos segédeszköz, kellemes szórakozás, vagy egyenesen a klasszikus PR halálának okozója? Nézzük, mit gondolnak a szakmabeli fiatalok! 

 

Lukas Huber, HBI Communication Németország 

Leginkább a saját csapatom gyakorlatáról tudok beszámolni, arról viszont nem, hogy az ügynökségünk többi csapata miként alkalmazza a mesterséges intelligenciát. Mi a szövegek első körös fordításakor hívjuk segítségül különböző MI alapú alkalmazásokat. Az MI azonban még nem érte el azt a szintet, amely lehetővé tenné, hogy a B2B kommunikációban széleskörűen, az eredetiség elvesztése nélkül alkalmazzuk. Ezekre a nyersfordításokra valójában csak iránymutatóként tekintünk, a tényleges fordításokon mi magunk dolgozunk. Tapasztalataink alapján még a legjobb eszköz sem tudja felvenni a versenyt a kommunikációs szakemberekkel. Továbbra is a négy szem elvét alkalmazva lektoráljuk az eredményeket, hogy megőrizzük szövegeink megszokott magas színvonalát. Előfordul az is, hogy a kész szövegben MI eszközökkel ellenőrizzük le az esetleges elütéseket.  

Különösen a nyomkövető szoftvereknél érzékeljük, hogy egyre több gyártó alkalmazza a mesterséges intelligenciát. Így jelentősen csökken részünkről a riportolással töltött idő. Más területeken csupán közvetve van ránk hatással az MI. A mi szakmánkban kötelességünk, hogy naprakészek legyünk az MI területén történő legújabb fejlesztésekkel – az ügynökségünkben mindenki élénken követi az eseményeket. Közvetett módon érint minket továbbá, hogy egyes online kiadványok mesterséges intelligenciát használnak a sikeres cikkek azonosítására, majd fizetős falat húznak fel eléjük.. A mindennapi munkánkban egyre több eszköz alkalmazza a mesterséges intelligenciát, amit meg kell értenünk, és figyelemmel kell kísérnünk a legújabb változásokat, hogy munkánkat az adott helyzethez tudjuk igazítani. 

 

Pau Mallol, LF Channel  Spanyolroszág 

Egyelőre az irodában nem használjuk ezt a fajta technológiát napi szinten, bár én már kísérleteztem a ChatGPT-vel, igaz, csak szórakozásból, a szabadidőmben. 

Az elmúlt hónapokban egyre intenzívebb társadalmi vita alakult ki a mesterséges intelligencia hatásairól számos területen, például a szövegek és képek vagy audiovizuális tartalmak generálásában. Végülis ez egy olyan eszköz, amely olyan szolgáltatások automatizálását kínálja, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy a kreatív vagy stratégiai feladatokra összpontosítsunk, növelve produktivitásunkat és minimalizálva az emberi hibákat a repetitív feladatokban. A mi szakmánkban ez nagy előny. Szerintem hiba azt gondolni, hogy a technológia helyettesítheti az embert, hiszen mi vagyunk azok az emberek, akik tapasztalataink, véleményünk és kritikai képességünk révén felfedjük önmagunk egy részét. Az ideális az lenne, ha az emberi potenciált a technológiával kombinálnánk, hogy még erősebb ágazattá váljunk. 

 

Karoline Kaae Svendsen, Radius Dánia 

Irányelveket és etikai kereteket dolgozunk ki annak érdekében, hogy munkatársaink tisztában legyenek azzal, mikor és hogyan használhatják a mesterséges intelligenciát, beleértve a ChatGPT-t is. Ezt kombináljuk egy buttom-up megközelítéssel, ahol az alkalmazottak sokféle feladatra használhatják – manapság főként szövegírásra és az információgyűjtés elsődleges fázisában. Két különböző szakaszában használjuk elsősorban a munkánkban: 1) A fejlesztési fázisban, ahol az MI segítséget nyújthat nekünk az elindulásban: ötleteket generál, inputot ad és releváns információkat gyűjt. 2) A későbbi szakaszokban használjuk, pl. szövegszerkesztésre vagy más szövegműfajok generálására – pl. egy cikk alapján egy LinkedIn-bejegyzés vázlatának elkészítésére. Folyamatosan kísérletezünk. 

Az MI elősegítheti, hogy az időnket és az erőforrásainkat értékteremtő feladatokra és tanácsadásra fordítsuk. Ügyfeleink részére a jelenleg rendelkezésre álló legjobb eszközöket alkalmazzuk. Azonban függetlenül attól, hogyan és milyen célra használjuk a mesterséges intelligenciát, fontos, hogy átlátható maradjon ügyfeleink részére, hogyan alkalmazzuk a projektekben stb. Végül, de nem utolsó sorban magas szintű biztonságról kell gondoskodnunk, például a titoktartás tekintetében. 

 

Hana Vachalová, Pram Csehország 

A mesterséges intelligencia valóban hasznos eszköz a munkámban. Leggyakrabban akkor alkalmazom, amikor újra kell fogalmaznom az ötleteimet vagy a szövegeimet, vagy amikor olyan adatokra van szükségem, amelyeket egyébként órákig keresgélhetnék, illetve amikor inspirációs forrásként szolgál a stratégiaalkotáshoz. Ami szintén jól bevált számomra, az a hang átalakítása szöveggé.  

Szerintem elkerülhetetlen, hogy a mesterséges intelligencia bekapcsolódjon a munkánkba. Viszont úgy gondolom, hogy az MI az egyes általunk használt eszközök részévé válik, a menedzselési munka viszont megmarad nekünk. Elgondolkodtam azon is, hogy azáltal, hogy az MI jobban felszabadít bennünket a rutinszerű adminisztrációs munkavégzés alól, vajon az iparágunkat egy kurátori irányba bővíti-e, több szolgáltatást tudunk-e majd nyújtani, mint a korábbiakban. Mi lenne, ha összekapcsolódna a grafikával, a SEO-val és a reklámmal? Majd meglátjuk, mindenesetre úgy gondolom, afelé halad a trend, hogy fokozatosan egyre több dolgot tudjuk megoldani, és a lehető legátfogóbbak legyünk, így szerintem a hagyományos PR hamarosan véget ér. 

 

 

A szerző

Farkas Fanni