fbpx

Így rendezvényezünk 2024-ben: megfér egymás mellett az AI, a romkocsma és a kampánytervezés

Youth Meeting 2024

Az ügynökségek életében vannak fix dátumok. A Próbakőnél ez májusban a Youth Meeting, vagyis a Worldcom PR Group nemzetközi rendezvényének szervezése, a következő paraméterekkel: 3 nap, körülbelül 30 fő (jellemzően 30 év alatti és három évnél kevesebb tapasztalattal rendelkező) PR-szakember. 2024-ben 12 európai PR ügynökség az Egyesült Királyságból, Németországból, Hollandiából, Spanyolországból, Írországból, Olaszországból, Dániából és Portugáliából. Budapest, május 15-17. De elég is ennyi az adatokból, lássuk, milyen volt a találkozó 2024-ben.

Welcome to Budapest! Ismerkedünk.

A Youth Meetinget rendszerint egy közös vacsorával indítjuk a belváros szívében. Az idei találkozó a Kőleves Vendéglőből indult – welcome drinkkel, három fogásos menüsorral és opcionálisan választható magyar ínyencségekkel (hiszen a résztvevők többsége először járt az országban). A welcome vacsora után az arra nyitott résztvevőknek megmutattuk a bulinegyed egyik ikonikus helyszínét, a Lámpást, az este első és utolsó romkocsma állomását, hiszen másnap szakmai program várt ránk, fiatal PR-szakemberekre. Elmondom miért.

PR 2024 – hol van és merre tart? Workshop és előadások.

Az első szakmai nap fő attrakciója az AI workshop volt, a Promptmaster csapatától. Hangos a világ attól, hogy milyen hatással lesz (sőt, inkább van) a mesterséges intelligencia a környezetre és a munkavégzésre. Cikkek garmadája fejtegeti csak azt, hogy a PR-ben hogyan lehet hasznosítani. A szakmánk egyik alapvető eleme a riportok készítése, ezek (bizonyos mértékű) automatizálása nagy segítség egy azokat összeállító (fiatal) PR-es részére. A workshop első része a ChatGPT megfelelő használatát járta körbe, vagyis azt, hogy az AI-t hogyan lehet hatékonyabban használni a munkánkban – például szövegírásban, vagy egy cikk szakszerű összefoglalásában. A második rész a clipping book, azaz a sajtóközlemény megjelenések összegyűjtésének és riportolásának folyamatát igyekezett automatizálni. Csupa olyan AI által nyújtott segítség, ami teret enged a kreatívabb és sokoldalúbb munkavégzésnek. Hab a tortán, hogy a workshop a résztvevők visszajelzései alapján elsöprő sikert aratott. Köszönjük Promptmaster, köszönjük Dave!

A szakmai napot Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség és a ICCO elnöke előadásával nyitottuk a magyar PR piacról, és Farkas Tibor, a Budapesti Corvinus Egyetem (amely helyszínt biztosított a szakmai programoknak) Digitális Marketing Tanszékének előadásával zártuk.

Mit hoztak a résztvevők? Esettanulmányok és csapatverseny.

Arra kértük a fiatal kollégákat, hogy mutassanak be egy olyan projektet az ügynökségüktől, ami a) köthető valamilyen módon a mesterséges intelligenciához, b) a szerelemprojektjük. A végeredmény 12 nemzetközi esettanulmány, sok-sok kreatív ötlet, és persze nagy taps lett.  Személyes kedvenceim egy a háziállatok azonosításával, illetve egy feminista applikációval kapcsolatos francia és katalán kampány volt.

Ami a Youth Meeting sava-borsa, az a csapatmunka. A résztvevőket még jóval a budapesti meeting előtt 5-6 fős csoportokba osztottuk, ügyelve arra, hogy az azonos ügynökségek szakemberei ne legyenek egy csapatban, hiszen így nagyobb teret adunk a nemzetközi networkingnek. A csapatok két brief közül választhattak: technológiai és fenntarthatósági témakörben. A kampány kidolgozása a meeting előtt és közben is történhetett, a lényeg az volt, hogy a zárónapon, péntek délelőtt prezentálják a kész tervet. Ez meg is történt. Különösen izgalmas számomra, hogy a brief, amit elküldtünk a résztvevőknek, egyszer csak életre kelt. Alaposan kidolgozott, kreatív, sokszínűen megközelített kampányokat kaptunk, amit szakmai zsűri is értékelt (R. Nagy András, a Próbakő ügyvezetője és Dr. Szondi György, a Károli Gáspár Református Egyetem professzora), illetve ajándékkal jutalmazott.

Túl a programfüzeten.                           

A Youth Meeting arról (is) szól számunkra, hogy adunk és kapunk egyszerre. Szeretnénk, ha Európa fiatal PR szakemberei megismerkednének a magyarországi PR piaccal, a hazai ízekkel, hangulattal, tárgyakkal (Rubik kockával ajándékoztuk meg őket például). Lehetőséget teremtünk a kapcsolatépítésre, a nemzetközi tudás átadására – miközben fogadóügynökségként mi is megkapjuk mindezt, és a sok lelkes visszajelzést, ami mindig elindít bennünket az úton, hogy a következő évben is megrendezzük a találkozót.

Amik érdekesek lehetnek még:

Nemzetközi rendezvényszervezéssel kapcsolatos tippekről, trükkökről, praktikákról ITT írtunk.

Így használja a PR a mesterséges intelligenciát Európában. Beszámoló a tavalyi résztvevőktől.

 

A szerző

Farkas Fanni