A Worldcom hálózatában minden évben készítünk valamiféle előrejelzést vagy kitekintést azzal kapcsolatban, hogy milyen folyamatok és trendek várhatók a PR és kommunikációs piacon az előttünk álló időszakban. Melyek a legfontosabb témák, milyen kihívásokkal kell szembenézni a kommunikátoroknak, esetleg melyek azok az eszközök, amelyek a korábbiaknál is nagyobb szerepet kaphatnak. Blogposztunkban a globális trendösszefoglaló közel 40 anyagából 5 + 1 gondolatot gyűjtöttünk össze, amolyan kedvcsinálóként. Ha érdekesnek tűnik az anyag, a teljes angol nyelvű kiadványt elküldjük az alábbi mezőben megadott e-mail címre:
A globalizáció és a digitalizáció a világunkat egyetlen nagy hálózattá alakította, amelyben minden összekapcsolódik. A COVID világjárvány és az ukrajnai háború jól mutatja ezt az egymásrautaltságot. A lokális válságok egyre inkább globális problémákhoz vezetnek több piacon, termelési rendszerekben és ellátási láncokban.
Ez azt jelenti, hogy a lokális válságkommunikáció ugyan még mindig fontos, már nem elegendő. Tudatában kell lenned annak, hogy egy válság nemzetközi, sőt, globális hatásokkal jár és ezek a hatások elérik a márkádat és a hírnevedet egyaránt, így a multinacionális válságkommunikációs csapatok egyre inkább fontossá válnak.
Serge Beckers, Wisse Kommunikatie, Hollandia
Nem titok, hogy az influencerek hatalmas szerepet játszanak a vásárlási döntésekben. Valójában, a fogyasztók több mint fele bízik az influencerek ajánlásában, míg töredékük nyilatkozott úgy, hogy bízik a közvetlenül a márkától származó kommunikációban. Annak érdekében, hogy az influencer marketing erőfeszítéseid sikeresek legyenek, alapvető fontosságú, hogy dolgozz ki egy alapos influencer stratégiát, amely nagy szerepet játszik a teljes marketingtervben.
Ezen túlmenően, a mikro-influencerek térnyerése várható, akik hitelesek a niche közösségekben. Ezekkel az emberekkel most kulcsfontosságú kapcsolatba lépni.
Tony Fanizzi, True Digital Communication, USA
Az adatvédelem megszilárdítja helyét a mobil ökoszisztémákban és a fogyasztók figyelme az on-demand és az összekapcsolt televíziózás (CTV) felé fordul, és új üzleti modellek jelennek meg válaszul ezekre fogyasztási szokásokra. Hasonlóképpen, a kommunikációnak és a PR-nak is tovább kell fejlődnie és meg kell találniuk a helyüket ebben az új helyzetben, amely kétségtelenül új játékszabályokat hoz majd magával.
Csak azok lesznek képesek előnyt kovácsolni ezekből a nagyszerű lehetőségekből, akik gyorsan tudnak alkalmazkodni.
Celia Diaz-Pardo, LF Channel, Spanyolország
A vállalatok még nagyobb hangsúlyt fognak fektetni az employer brandingre 2023-ban, hogy vonzzák és megtartsák a legjobb szakembereket, és hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaktól az értékek és a kultúra alapján egy gazdaságilag bizonytalan időszakban. A vállalat pozicionálása és márka profiljának kialakítása valamint fejlesztése ebben a gyorsan változó, többcsatornás marketing korszakban, sokoldalú és sokrétű marketinget igényel.
Ehhez olyan adatvezérelt megközelítésre lesz szükség, amely a fogyasztói szokásokat azonosítja és kiválasztja a megfelelő csatornákat és stratégiákat az erős, hiteles márkaismertség megteremtése érdekében.
Martha Leask, Phillips Group, Ausztrália
Az elmúlt évtizedben a legnagyobb kérdés, amire a márkáknak válaszolniuk kellett: melyik platform vagy platformok, és milyen tartalmakkal fogja hozni a legjobb eredményeket? 2023-ban a vállalatoknak egyre inkább azt a kérdést kell majd feltenniük, hogy milyen kockázata van a hírnévre és minden másra értve egy platformon való szereplésnek? Ahogy a Twitter moderálási erőfeszítései megfeneklettek, a vállalkozások elmenekültek a platformról, mert a tweetjeik vagy hirdetéseik gyűlöletkeltő vagy egyéb kifogásolható Twitter-üzenetek mellett jelenhetnek meg.
Úgy tűnik, a TikTok a Twitterről való menekülés egyik haszonélvezője, azonban egyéni kockázatokat hordoz magában. Ahogy új platformok jelennek meg vagy lesznek egyre népszerűbbek, úgy kell a vállalatoknak gondosan felmérniük a közösségi média trendek előnyeit és kockázatait.
Jonathan Gurwitz, KGBTexas Communication, USA
A hagyományos médiafigyelés ősidők óta szerves részét képezi a PR-kommunikációnak, hiszen segítségével megtudhatjuk, hogy egy márkáról vagy vállalatról milyen kép alakult ki a médiában. A közösségi platformok térnyerésével azonban egyre fontosabbá vált annak nyomon követése, hogy az egyes felhasználók és ügyfelek mit gondolnak, éreznek és mondanak a vállalatokról és márkákról. A social listening eszközök fontos segítséget nyújtanak ehhez: nyomon követhetők a social media bejegyzések, kommentek és reakciók. Ezen információk felhasználásával sokkal pontosabb üzeneteket és hatékonyabb stratégiákat lehet kidolgozni.
Úgy vélem, hogy ezeknek az eszközöknek a jelentősége az elkövetkező időszakban növekedni fog. Ha eddig még nem használtál közösségi médiafigyelő alkalmazásokat, akkor jó eséllyel mostantól fogsz.
R. Nagy András, Próbakő Kommunikáció
Részletesebben is érdekelnek a 2023-as trendek? Ha igen, akkor a teljes angol nyelvű kiadványt elküldjük az alábbi mezőben megadott e-mail címre:
Ha az idei évben várható kommunikációs trendekkel kapcsolatban további kérdéseid vannak, nyugodtan keress minket a rnagy@probako.hu címen.