fbpx

4+1 tipp, hogy az influencer kampány még sikeresebb legyen

A BWT nyereményjátékában közel 8 ezren vettek részt

Az idei évünk egyik legkomplexebb influencer kampányának edukációs- és nyereményjátéklába is volt. Az együttműködések a márkaépítésen túl azonnali sales eredményt is hoztak. Posztunk arról szól, hogy az igény felmerülésétől hogyan jutottunk el az eredményekig, és adunk pár tippet, hogy szerintünk mitől lehet sikeres egy ilyen kampány.

A vízkezeléssel foglalkozó BWT egyik üzletága az otthoni víztisztitás. A cég a márkaismertségét szerette volna növelni és emellett elérni azonnali sales eredményeket is.

A célok eléréséhez szükség volt edukációra, hiszen sokan nem tudják, hogy miért lehet szükség víztisztításra annak ellenére, hogy Magyarországon a vízművektől kikerülő csapvíz minősége kiváló. A műanyagmentes július apropójára egy edukációs nyereményjátékot találtunk ki, amely során a BWT termékek előnyeit ki tudtuk hangsúlyozni (nincs szükség több ásványvizes palackra, szűrt víz a kancsóból, csapból, stb.). Az üzenetek eljuttatásához és a nyereményjátékhoz olyan influencereket kerestünk, akik a műanyagmentes július eszméjét hitelesen tudták közvetíteni, és akik aktív követőtáborral rendelkeztek.

A kampány során 16 influencerrel működtünk együtt, születtek edukációs blog-, Facebook- és Instagram posztok, YouTube videók, valamint nyereményjátékkal kapcsolatos Facebook és Instagram bejegyzések, YouTube videók. A nyereményjáték tudás alapú volt, BWT-vel kapcsolatos kérdés(ek)re kellett válaszolni. A kérdések helyes megválaszolásához írtunk egy blogposztot a BWT oldalára, ezt az influencerek belinkelték oldalaikon, így forgalmat is generáltak a BWT-nek. Az 55 megjelenés által a BWT üzenetei több mint 260 ezer emberhez jutottak el. Több mint 900 releváns hashtag született az Instagramon (pl. #bwtviz, #szurtviz), a nyereményjátékban pedig közel 8 ezren vettek részt.

Íme 4+1 tipp, hogy egy kampány még sikeresebb legyen:

  1. KÉSZÍTSD ELŐ A TEREPET!

A nyereményjátékot megelőzte edukáció. Az influencerek nagy része a nyereményjáték kihirdetése előtt már bejegyzést, videót készített arról, hogy miért van szükség szűrt vízre, hogyan működik a BWT csapra szerelhető víztisztítója, ill. kancsója, és ezzel előkészítették a közelgő nyereményjátékot. Érdemes egy együttműködést minél több lábon állóra tervezni, azaz egy influencernél minél több social media felületén megjelenni hasonló üzenetekkel, sőt, egy felületen belül is több megjelenéssel kalkulálni (pl. Instagram poszt és story is).

  1. VÁLASSZ HITELES INFLUENCEREKET, ÉS ADJ ESÉLYT A MIKROINFLUENCEREKNEK IS!

Már említettük, hogy az influencerek kiválasztásánál fontos szempont volt az, hogy a műanyagmentes július szellemisége közel álljon hozzájuk, illetve, hogy aktív követőtáborral rendelkezzenek. A követők száma azonban nem számított, mert úgy gondoljuk, hogy egy kisebb táborral rendelkező mikroinfluencernek jóval affinisebbek lehetnek a követői. A hitelesség kulcsfontosságú.

  1. HAGYD, HOGY A SAJÁT STÍLUS ÉRVÉNYESÜLJÖN

Annak ellenére, hogy az influencer pénzt kap azért, hogy posztoljon, semmiképp sem javasoljuk, hogy egy előre megírt szöveget tegyen ki az oldalára. A reklámszagú posztokat senki sem szereti. Attól lesz érdekes valami, ha az adott influencer a saját környezetébe ülteti azt át.  Mi is arra törekedtünk, hogy az influencereknek szabad kezet adjunk. Rájuk bíztuk, hogy mit osztanak meg a műanyagmentes július és a BWT termékek kapcsán, sőt, még a nyereményjáték kérdéseihez is egy kérdés-válasz listát kaptak tőlünk, és megadtuk a lehetőséget, hogy a nekik legjobban tetsző kérdést/kérdéseket tegyék fel közülük.

  1. AZONNALI BEVÉTEL SPECIÁLIS KUPONKÓDDAL

Az influencerek kuponkódok közül is választhattak, hogy a követőiknek milyen kedvezményt biztosítson a BWT vásárlás esetén. A kuponkódokkal jelentős számú vásárlás történt a BWT webshopjában, így azonnali eredményeket is hozott a kampány. Egy-egy együttműködésbe érdemes beépíteni az influencerre szabott kuponkódot is, hiszen így gyors sales eredményt lehet elérni a márkaépítés mellett. Arról nem is beszélve, hogy rögtön kiderül, hogy ki az, akinél jól mértük fel a követőket, és valóban érdekes nekik az, amit kínálunk.

+1 MEGFONTOLANDÓ SZEMPONT: KOORDINÁCIÓS MUNKA HOSSZA – HOGYAN MÉRLEGELJ

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy 16 influencerrel a koordináció jelentős mennyiségű ügynökségi munkával járt együtt. Sokan gondolják, hogy érdemesebb egy-egy nagy követőtáborral bíró influencerrel együttműködni és kevesebb időt szánni a koordinációra, de ekkor pont attól az affinisabb tábortól esnek el, akik jellemzően a mikroinfluencerek oldalain aktívabbak. Ha üzeneteinkkel egy bizonyos téma iránt érdeklődőkhöz szeretnénk eljutni, akkor érdemes több koordinációs órával kalkulálni, és több mikroinfluencerrel is együtt dolgozni.

Ami még fontos téma, de ebben a posztban nem érintjük: szerződések, nyereményjáték adózási kérdések, nyereményjáték koordinációja.

Ha kérdésed van influencer kampányokkal kapcsolatban, keress minket az rnagy@probako.hu címen!

A szerző

Pálffy-Bernáth Zsófia

PR tanácsadó