· Közel 220 000 látogatóval – akiknek 80%-a külföldről érkezett – az IKONO Budapest megerősítette helyét a Váci utcai kihagyhatatlan kulturális célpontok között.
· A spanyol márka elérte az 1,5 millió globális látogatót, 2025-re 15 millió eurós bevételt céloz meg. Kreatív élménytereivel tovább formálja a szórakozás fogalmát Európa-szerte.
A magyar főváros ideális hátteret biztosít az immár ötéves IKONO küldetéséhez, azaz olyan terek létrehozásához, ahol a művészet, a játék és a meglepetés találkozik, és ahol kiléphetünk a megszokott keretek közül. A Play outside the line megközelítés az IKONO márka alapértékévé vált, célja pedig az, hogy újradefiniálja a kulturális és szabadidős élmények fogalmát.
A budapesti IKONO-ra a közel kétéves nyitás óta közel 220 000 fő volt kíváncsi. Az ide látogatók 80%-a külföldről érkezett, a legtöbben Németországból, az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból látogattak el a Váci utcai kiállítótérbe. Az IKONO vonzereje a digitális világban felnőtt, élményekre és személyes kifejezésre nyitott fiatalok körében különösen erős. A vendégek döntő többsége a Z generáció és a millenniumi korosztály tagja. A látogatók rendszerint baráti társaságokban vagy párokban fedezik fel az interaktív, érzékszervi és fotózásra is inspiráló installációkat.
A budapesti helyszín az egyik legkedveltebb állomása a márka európai hálózatának. „Budapest olyan város, ahol a történelem találkozik a merész kreativitással és ez tökéletesen összhangban van az IKONO szellemiségével” – mondja Fernando Pastor, az IKONO társalapítója és vezérigazgatója. „Két évvel a nyitás után büszkék vagyunk arra, hogy ennyi látogató volt kíváncsi erre a különleges térre. Ahogy világszerte ünnepeljük az IKONO ötéves jubileumát, Budapest továbbra is inspirál bennünket arra, hogy kilépjünk a megszokott keretek közül, és meghívjuk a világot egy újfajta játékra.”
Az IKONO-t 2019-ben alapította Sevillában David Troya és Fernando Pastor, és 2025 végére több mint 15 millió eurós bevételt várnak a három egymást követő évben elért éves 100% feletti növekedést követően. Az IKONO különleges, művészetet, közösségi élményt és immerzív technológiát ötvöző koncepciója már több mint 1,5 millió látogatót vonzott világszerte.
A vállalat 2020-ban nyitotta meg első helyszínét Madridban – a COVID-19 járvány kellős közepén – és azóta gyorsan terjeszkedett: Barcelonában, Rómában, Bécsben, Berlinben, Budapesten és Koppenhágában is megjelent. Mindössze 24 hónap alatt robbanásszerű növekedést ért el, ami alátámasztja üzleti modellje erejét és az innovatív élmények iránti fokozódó keresletet. A 2024-es év fordulópont volt nemcsak a nemzetközi terjeszkedés, hanem a szervezeti struktúra megerősítése szempontjából is. Bécsben, Koppenhágában és Berlinben új helyek nyíltak, a meglévő helyszíneken, a madridi és sevillai központokban erősödtek, így a csapat többszörösére nőtt, és jelenleg közel 200 főt számlál.
„A koncepciónk világszerte sokféle közönséget megszólított, és segített új szabadidős kategóriát létrehozni. Meggyőződésünk, hogy a szórakozás jövője immerzív és hiteles. Ezért célunk világos: olyan globális hálózatot szeretnénk építeni, ahol a kreativitás egyetemes nyelvvé válik és ahol az emberek teljesen új módon tapasztalhatják meg a művészetet, a szabadidőt és az emberi kapcsolatokat” – tette hozzá Pastor.
Az IKONO tovább folytatja nemzetközi terjeszkedését azzal az egyértelmű céllal, hogy a világ legmeghatározóbb immerzív élményeket kínáló hálózatává váljon.