Sajtóközlemények #utazas hashtaggel

Sajtóközlemények #utazas hashtaggel

Így hackelheted meg Dublint – természetesen teljesen legálisan

Ha Dublinra gondolsz, valószínűleg rögtön eszedbe jut a Guinness, a Temple Bar és a Trinity College ikonikus könyvtára. Ezek természetesen kihagyhatatlan látnivalók, de a város ennél sokkal többet kínál, amire úgy tűnik, hogy a magyarok idén igencsak kíváncsiak. Az alábbi összeállítás segíthet, ha eseménydús, ugyanakkor pénztárcabarát vakáció a terv.

A tavaszi kiruccanást tervezőknek most érdemes repülőjegyet vennie

Hacsak nem egy évre előre gondolkodunk, megdőlni látszik az, hogy minél előbb vásárolunk repülőjegyet, annál olcsóbb lesz – mutatják a Kiwi.com tavalyi évre vonatkozó átlagos repülőjegyárai. Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet. Ha közepes távolságú, azaz 1500 és 4000 km közti az úti célunk, akkor mostantól érdemes jegyeket böngészni, míg ha az óceán átszelését fontolgatjuk, akkor a tavalyi árak alapján kedvezőbb repülőjegyárat kaphat az, aki a kívánt utazási dátuma előtt 2-3 héttel foglal.

A spanyolok voltak a legkíváncsibbak tavaly Magyarországra

Több nemzet turistáskodott hazánkban tavaly, mint az azt megelőző évben – mutatják a Kiwi.com foglalási adatai. Leginkább spanyolok repültek hozzánk, de sokkal több skandináv turistával is összefuthattunk, mint egy évvel korábban. A legtöbb külföldi szeptemberben repült Magyarországra, és az ide látogatók átlagosan 4 napot töltöttek itt.

Így repültünk idén – sokan az őszi szünet és az EB miatt pattantak repülőre

Több mint 130 országba és több mint 700 városba repültünk idén és rugalmasabban foglaltunk repülőjegyet a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Olaszország és Milánó voltak a favoritok. Japán, Törökország, Tirana és Stuttgart pedig azok az országok és városok, ahová tavalyhoz képest számottevően több honfitársunk repült. Stuttgart népszerűségi ugrása egyértelműen az Európa Bajnokságnak köszönhető. A legtöbb magyar az október 21-i héten szállt repülőre, azaz sokan előbb megkezdték az őszi szünetet. A repülőjegyek átlagára körülbelül 68 ezer Ft volt, de idén is lehetett pár ezer Ft-os járatokat is találni. Ugyan a legtöbben kedd este 7-kor vettek jegyet, a legolcsóbb a csütörtök hajnali, korareggeli időszak volt.

Így utaznak a magyarok idén karácsonykor

Sokkal inkább utaznak távolabbi úti célra a karácsonyi időszakban a magyarok, mint az év egyéb időszakaiban – mutatják a Kiwi.com foglalási adatai. A legtöbben Spanyolországba, Olaszországba és Németországba repülnek, a legkedveltebb városok pedig London, Málta és Koppenhága lesznek. A legtöbben Szilveszter előtt, december 30-án utaznak el, az ünnepekre pedig december 18-án érkezik a legtöbb külföldön élő magyar, akik átlagosan 12 napot töltenek itthon.

Kiwi.com: Nyári trendriport

Míg Barcelona és Róma azok közé az úti célok közé tartoznak, amelyek sosem veszítenek népszerűségükből a magyarok körében, addig Isztambul a tavalyi 18. helyről a harmadikra ugrott a Kiwi.com repülőjegy-foglalási listáján a nyári hónapokra. Tavalyhoz képest számottevően több magyar repül idén Alicantéba, Bázelbe és New Yorkba, a júniusi EB miatt pedig Stuttgart is bekerült a top20-ba. Arányaiban több honfitársunk utazik idén távolabbi úti célokra is, Ázsia különösen népszerű.

Vége az iskolának és másnap már repülnek is a magyarok

Bázel a legnépszerűbb repülős úti cél a tavaszi szünetben Budapestről a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Svájc mellett kiugróan megnőttek a Törökországba és a Fülöp-szigetekre szóló foglalások. Ugyan a rövid, azaz az 1500 km-en belüli járatok teszik a foglalások jelentős részét, de egyre többen utaznak tengerentúlra a húsvét környéki időszakban is. Úgy fest, hogy a meghosszabbított tavaszi szünet az utazási kedvre is jó hatással van.

Dubaj idén még népszerűbb lesz, mint tavaly

Dubaj a világ egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, ahol a sivatag és az ősi beduin kultúra keveredik a modern városi életmóddal. A legek városában a fém- és üvegtornyok mellett óvárost és tengerpartot is találunk – mindez olyannyira vonzó, hogy a Kiwi.com friss adatai alapján már eddig 34%-kal több foglalást adtak le honfitársaink idénre Dubajba, mint amennyien a tavalyi évben utaztak ide.

Nőnap kreatívan: Életre szóló élmény egy csokor virág áráért

Nőnap közeledtével a Kiwi.com összegyűjtött öt olyan európai várost, ahova a retúr repülőjegy nem került többe idén tavasszal, mint egy nagy csokor virág, egy parfüm vagy egy éttermi vacsora. Hiszen mi lehetne klasszabb, mint kávézni a milánói dóm szomszédságában, kézen fogva andalogni a berlini állatkertben vagy az aktívabb pároknak akár részt venni egy albán bunkertúrán?

A spanyol melegrekord hírére megugrottak a repülőjegykeresések a mediterrán országba

Közel másfélszerannyian kerestek rá spanyol úti célokra a mediterrán ország melegrekordjának hírére a Kiwi.com-on keresztül, és a ténylegesen foglalók többsége a következő 1-2 hétben útra is kel, hogy feltöltse D-vitamin raktárait.

Ázsia népszerűsége nő

Nagyobb az érdeklődés az ázsiai úti célok iránt a Kiwi.com foglalási adatai alapján, és sokkal több magyar repülhet idén távolabbi desztinációkra, mint tavaly. A cég adataiból kiderül az is, hogy nemcsak messzebbre utazunk, hanem több napot is töltünk a választott desztináción, valamint átlagosan korábban veszünk repülőjegyet, mint tavaly. 

Kiwi.com – Így repültünk idén: hétfő este 7-kor vettünk legtöbbször repülőjegyet

821 különböző városba repültek a magyarok az év első 11 hónapjában a Kiwi.com-on keresztül, és közel 168 millió km-t tettek meg így. Országok közül Olaszország, városok közül pedig London volt a kedvenc.

Párizs ünnepi fényei vonzzák a legtöbb magyart

A magyaroknak a külföldi városok közül Párizs kapcsolódhat össze leginkább a karácsonnyal, hiszen a Kiwi.com foglalási adatai alapján ahogy tavaly, úgy idén is a francia fővárosba repülhet a legtöbb honfitársunk a közelgő ünnepi időszakban.

5 csodás európai hely, ahol fizetnének azért, hogy ott élj és ott dolgozz

A home office sokak számára lehetőséget nyújt arra, hogy akár tartósan más országból dolgozzanak – a Kiwi.com reprezentatív kutatás alapján* a magyarok mintegy 8%-a dolgozik kizárólag távmunkában és 3% rendszeresen dolgozik különböző országokból. A Kiwi.com szeptemberben megkérdezte az Instagram-követőit, hogy álmodoztak-e már arról, hogy más országba költözzenek; 88%-uk igennel válaszolt.

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat az autójukból szeretnék szemlélni. A cseh utazási technológiai cég adatai szerint a millenniumi generáció leginkább Londonba repül, körükben a globális foglalási listán Budapest a 17.

Útikalauz a magyarok kedvenc keleti városába – irány Isztambul!

Isztambul lüktető metropolisz, ahol az európai és az ázsiai kultúra együtt alkotják a város igazi arcát. A 10 legnépszerűbb repülős célpont listáján a magyarok körében idén nyáron először szerepelt, és ekkor London után rögtön a 2. helyet foglalta el. A Kiwi.com foglalási adatai alapján az érdeklődés ősszel sem lankad a keleti célpont felé.

Utazás készpénz nélkül?

Bőven vannak olyanok, akik elindulnak nyaralni készpénz nélkül, és akadnak olyanok is, akiknek akadt már kellemetlenségük amiatt, hogy nem tudtak kártyával fizetni utazásuk során – mutatják a Kiwi.com Instagram sztorijának válaszai

Ősszel is nyaralunk, szeptember első fele különösen népszerű

Szeptember elsején nemcsak becsengetnek, de ekkor száll repülőre a legtöbb magyar a Kiwi.com szeptemberre és októberre leadott foglalásai alapján. Szeptemberben Londonban, októberben Rómában találkozhatunk a legtöbb honfitársunkkal, míg az országokat tekintve Olaszország lehet az abszolút favorit ősszel.

Magyar tagja is lesz a Kiwi.com World Travel Hacker csapatának

Indulhat a nyári álommeló: az 1200 jelentkezőből lett magyar kiválasztott is 

Trükkös magyarok: Nem ragaszkodunk egy dátumhoz, így spórolunk az utazáson

A Kiwi.com utazási technológiai vállalat megkérdezte a magyarok mellett a cseheket, szlovákokat, lengyeleket és románokat, hogy bevetnek-e, és ha igen milyen trükköket azért, hogy utazhassanak. A válaszadók többsége (63%) a szállásárak miatt aggódik leginkább, közel minden 2. megkérdezettet a megemelkedett éttermi költségek és a magas repülőjegyárak is aggasztják, de a konkrét utazási tervekben ez nem mutatkozik meg. Sőt, a többség elutazik idén legalább egy olyan helyre, ahol eddig nem járt.

Idén nyáron az örök város lehet a magyarok kedvence

Róma lehet az idei sláger a repülővel utazó magyarok körében a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Egyre hosszabb időre utazunk; tízből hét honfitársunk négy napnál többet tölt választott úticélján. Továbbra is a kontinensen belül repülünk leginkább, de Ázsia egyre népszerűbb.

World Travel Hacker – Lehet, hogy ez a világ legjobb állása?

A Kiwi.com hat új csapattagot keres 4 hetes nyári munkára, akik World Travel Hackerként választott társukkal beutazhatják a világot. Ez lehet a nyár legnépszerűbb állása, hiszen a sikeres pályázók utazásuk finanszírozására 10 000 eurós költségvetést kapnak, és amit megspórolnak a kihívások teljesítése során, azt megtarthatják.

TOP5 hely digitális nomádoknak: Toronto, Madrid, Auckland, Madeira, Helsinki

A Kiwi.com összeállításában olyan városok szerepelnek, ahol a legjobb élni, ha távmunkában dolgozol. Közös bennük, hogy a gyors interneten túl pezsgő a kultúrájuk, éjszakai életük és egy klassz kirándulásra is bármikor felpattanhatunk, ha épp ihletet szeretnénk nyerni. 

A magyarokra különösen igaz, hogy már az utazás tervezésétől is boldogabbak

A magyarok 64%-át már az utazás tervezése is boldoggá teszi – derül ki a Kiwi.com felméréséből, amit a boldogság világnapja alkalmából publikáltak. A régióban vizsgált országokhoz hasonlóan mi is a tengerparton éljük át a legnagyobb boldogságot, de minket sokkal inkább feldob egy végigtombolt koncert, mint egy fine dining élmény.

A barátaink ajánlása többet dob latba, mint a pénztárcánk vastagsága amikor úticélt választunk

A költségvetés fontos, de nem a legfontosabb faktor, amikor a következő úticélunkról döntünk – mutatják a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai*.

Kiwi.com: A home office lehetősége új távlatokat nyit az utazások terén

Egy friss kutatás szerint a magyarok többsége úgy gondolja, hogy az utazás alatti munkavégzés pozitív hatással lenne a mentális egészségére és a munkára is.

A karácsonyi zenét és a csúnya pulcsikat is szeretjük utazás közben

Leginkább a fiatalok mennek külföldre télen: míg közülük minden 3., addig összességében a magyarok 28%-a szeli át az országhatárt a Kiwi.com friss reprezentatív felmérése alapján.

Repülési trendek 2022: A Kiwi.com globális, európai és hazai összesítője

Globálisan és európai szinten is nőtt az utazási kedv, de hazánkból extrémen megnövekedett a repülőjegyfoglalások száma a Kiwi.com-on keresztül.

Kiwi.com felmérés: Spórolni is hajlandóak vagyunk azért, hogy utazhassunk

Inkább nem vennénk új okoseszközöket és lejjebb tekernénk a fűtést, hogy utazhassunk, de a streamingszolgáltatásról legkevésbé mi mondanánk le a régióban vizsgált országok közül – mutatják a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai.

Tombol az utazási vágy

Az év első öt hónapjában közel háromszor annyi repülőjegyet foglaltak a nyári időszakra a magyarok, mint 2019-ben – mutatják a Kiwi.com adatai. És ez a tendencia vélhetően csak fokozódik, hiszen egyre többen adnak le foglalást akár pár nappal az utazás előtt is.

Szeretünk utazni, de félünk a repüléstől?

Míg sokaknak kellemes izgalmat okoz a repülés és az előtte való várakozás, addig másoknak megkeseríti az életét az aviofóbia, azaz a repülésiszony. Honfitársaink 45%-a igyekszik valamilyen módon leküzdeni a repülés okozta stresszt, pl. alvással, alkohollal vagy gyógyszerrel – mutatják a Kiwi.com reprezentatív kutatásának adatai.

Idén is Spanyolország lesz a sláger?

Hazánk népszerű úti cél a Kiwi.com globális foglalási adatai szerint: a tavalyi évhez hasonlóan idén is a 21. helyen áll a foglalások számát tekintve, 11 helyet javítva 2019-hez képest. A kontinensen belüli utazók körében népszerűbb, mint tavaly, idén Magyarország a 12. helyen áll. A mediterrán országok a nyári kedvencek a régióban, legtöbb honfitársunk a korábbi évekhez hasonlóan idén is Spanyolországba utazik.

Drasztikusan kevesebbet repülünk üzleti célból a járvány hatására

A koronavírusjárvány megjelenése előtt üzleti utakon gyakran résztvevők egy része már csak alkalmanként repül, az alkalmi utazások gyakorisága pedig a felére csökkent a COVID-19 miatt – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai.

Spanyolország volt a legkedveltebb úti cél tavaly

Bátrabban utaztunk 2021-ben, mint mások: a foglalások nálunk meghaladták a járvány előtti érték háromnegyedét szemben a globális 69%-os adattal – mutatják a Kiwi.com statisztikái.

A Revolut és a Kiwi.com egyesíti erőit

Partnerséget kötött a Revolut és a Kiwi.com, a globális utazási technológiai vállalat az utazás ösztönzése érdekében.

A legtöbb magyar Európán belüli úti célt választ idén

Az Y generációnál az ár dönt, a harmincasok vágynak leginkább nyugalomra – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai, amely a magyarok 2022-es utazási céljait, motivációit vizsgálta.

A Próbakő Kommunikáció a Kiwi.com fedélzetén

Újabb nemzetközi ügyfél a Próbakőnél: 2021 szeptemberétől a vezető utazási technológiai vállalat, a cseh Kiwi.com sajtókommunikációját, illetve tartalommenedzsment feladatait is ellátják.

Koronavírus: A férfiak jobban aggódnak az egészségük miatt, mint a nők

Összességében leginkább az egészségük miatt oltakoztak a magyarok, amit a szabad mozgás és utazás lehetősége követ, amikor a vakcina felvételének indokairól kérdezték őket – mutatják a Kiwi.com reprezentatív kutatásának adatai.

A rejtélyes Olaszország

2018. 07. 26. – Olaszország vitathatatlanul az egyik legkedveltebb úti cél Európában, amely évről-évre turisták millióit csábítja. Egy itáliai nyaralás alkalmával igazi testi és szellemi felfrissülésben lehet részünk: a gazdag történelmen és kultúrán túl megtapasztalhatjuk az eredeti olasz kávé és pizza ízélményét, az olaszos mentalitást és a szűk macskaköves utcák szépségét.