fbpx

Újabb PR ügynökség, a Próbakő Kommunikáció szerzett nemzetközi akkreditációt

Az ICCO (International Communications Consultancy Organisation) akkreditációját a budapesti Próbakő Kommunikáció kapta meg másodikként Magyarországon. A világszerte használt, nemzetközi kritériumok alapján kialakított tanúsítvány az ügynökségek magas szintű szolgáltatásnyújtás és minőség melletti elkötelezettségének legfontosabb szakmai elismerése. Az akkreditáció a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) közreműködésével vált elérhetővé hazánkban, és célja, hogy a nemzetközi szabványokat és legjobb gyakorlatokat követő ügynökségeket tanúsítsa és nemzetközi színtéren is kiemelje. Az auditot az ICCO együttműködő partnere, az AgencyExperts végzi, amelynek tanácsadói rendszerint PR ügynökségek vezetői.

A CMS az ISO és az “Investors in People” rendszer elemeit egyesíti egyéb releváns kritériumok figyelembevételével együtt. A CMS a PR– és kommunikációs ügynökségek egyetlen olyan tanúsítványa, amelyet világszerte elismernek, és amely biztosítékot nyújt arra, hogy az ügynökség szakszerűen és megfelelő irányelvek mentén működik. A folyamat során többek között olyan meghatározó elemeket vizsgálnak a szakértők, mint a szolgáltatásfejlesztés és a humánmenedzsment funkciók, pénzügyi tervezés és kontrolling. A mostani auditot a nemrég életbe lépett CMS IV kritériumrendszer alapján végezte, amely kitér az etikai és fenntarthatósági szempontokra is.

A 2003-ban alapított Próbakő Kommunikáció munkatársai a sajtókapcsolatok, a content marketing, a közösségi média és a digitális kommunikáció szakértői.  A vállalat erős külföldi kapcsolatrendszerrel rendelkezik: a Próbakő ügyvezető partnere, R. Nagy András a Worldcom PR Group globális ügynökséghálózat európai igazgatótanácsának tagja. Az ügynökség szervezi Budapesten a Worldcom Youth Meeting rendezvényeket, amelyeken az évek során már több száz fiatal európai PR-szakember vett részt. A Próbakő az évek során számos hazai és nemzetközi szakmai díjat nyert, R Nagy András pedig 2023-ban Inspiring Leader elismerést kapott az angol Inspiring Workplaces szervezettől.

R. Nagy András“Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy megfeleltünk az ICCO CMS audit igen magas elvárásainak. Amikor több mint 20 évvel ezelőtt apró garázscégként megalakult a Próbakő Kommunikáció, álmunkban sem gondoltuk, hogy egyszer nemzetközi mércével mérve is elismert PR-ügynökséggé válunk. Nagyon örülünk az eredménynek, de a sikeres auditot nem végállomásnak tarjuk, hanem egy hosszú út kezdetének. Biztosak vagyunk abban, hogy a folyamatnak köszönhetően az ügyfeleinket még magasabb színvonalon tudjuk segíteni kommunikációs és marketingcéljaik céljaik elérésében, és a nálunk dolgozó kollégáknak még inspirálóbb munkakörnyezetet tudunk teremteni” – mondta R. Nagy András a Próbakő Kommunikáció ügyvezető-tulajdonosa.

Az akkreditált ügynökségek olyan hivatalos elismeréssel rendelkeznek, amely szerint a vállalat nemzetközileg meghatározott kritériumrendszer szerint működik. A magyarországi PR szakma számára minden újabb magyar ügynökség akkreditációja pozitív fejlemény, ami követendő mércét állít a piac többi szereplője elé. A tanúsítvány megszerzése továbbá pluszpontokat jelent a PREXA pályázatok elbírálásakor.

 

Sztaniszláv András

„Az ICCO CMS minősítési rendszerét azért vezettük be Magyarországon, hogy a hazai ügynökségek is olyan bizonyítványt kapjanak, amelyet a világ minden pontján elfogadnak. Ez a tanúsítás (mivel az auditorok is általában ügynökségvezetők) növelheti a cégértéket és támogatja az üzletszerzést. Azt tapasztaltuk nemzetközi szinten, hogy egyre több ügyfél vár el valamilyen minőségbiztosítási tanúsítványt az ügynökségüktől – mivel a CMS kifejezetten PR cégekre lett szabva, ezért ez biztosítékot ad a megbízók felé és támogatást ad az ügynökség vezetése számára is. Gratulálok a Próbakőnek, hogy ők is megszerezték ezt a minősítést!” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

 

Az akkreditációs igény benyújtásáról és a folyamatról további információ itt érhető el: https://www.mprsz.hu/akkreditacio/

***

Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ)

A magyarországi PR szakma érdekképviseleti, szakmafejlesztő és szolgáltató szerve. A szövetség 1990-ben alakult, több, mint 150 tagja között szabadúszók, ügynökségi munkatársak, vállalati kommunikációs csapatok, valamint egyetemi oktatók és társadalomkutatók is megtalálhatók.

Az MPRSZ a PR-szakemberek érdekvédelmét nemzetközi szinten ellátó, a közönségkapcsolati munka elismertségének növelésén munkálkodó szervezet. Tagjai és elnöksége kiállnak a fenntartható fejlődés, az üzleti etika és a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett, tevékenységük során pedig törekednek rá, hogy az együttműködésre törekvő, transzparens kommunikáció a versenypiaci gyakorlatban is megvalósuljon. Az MPRSZ határozottan fellép az ezeket az irányelveket korlátozó intézkedések ellen és szakmai rendezvényekkel, állásfoglalásokkal, képzésekkel, illetve kiadványokkal támogatja a Public Relations területe iránt érdeklődők fejlődését.

Az MPRSZ szakmai munkáját az Etikai Bizottság segíti. A szövetség a PR Excellence Hungary és az Employer Branding Award elnevezésű szakmai elismerések hivatalos odaítélője. Az MPRSZ az International Communication Consultancy Organisation (ICCO) és a Global Alliance for Public Relations and Communication Management (Global Alliance) tagja, valamint stratégiai partnere a Chartered Institute of Public Relations (CIPR) és az International PR Association (IPRA) szervezeteknek is.

Az ICCO-ról

A Nemzetközi Kommunikációs Tanácsadói Szervezet (ICCO) a PR-ügynökségeket tömörítő nemzetközi szövetség. Több mint 40 ország helyi PR szövetsége, valamint néhány nagy nemzetközi PR ügynökségi lánc a tagja. Ezzel, világszinten több mint 3000 PR-céget képviselnek.

Számos projektje van, amelyek közül a legismertebbek a World PR Report, a Global Summit, ICCO Global Awards, NextGen PR competition, emellett szakmai állásfoglalásokat készít, a Council of Europe konzultációs partnere, vezeti a CMS ügynökségi akkreditációs programot és egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tagok közötti kapcsolatrendszer fejlesztésére.

A tagok elsősorban szakmai, nemzeti PR szövetségek, így a tapasztalatok megosztása hasznos lehet mindenhol saját programjaik, projektjeik fejlesztésében.

Korábbi sajtóközlemények