Már több mint 200 magyar üzlet regisztrált
Az online platform amellett, hogy biztosítja a nagy márkák termékeihez a hozzáférést, segíti az eladókat, hogy megfelelő áron listázzák a termékeket és így azok maximalizálhatják potenciális nyereségüket.
Ha egy ruházati kisbolt (butik) a mai piaci környezetben boldogulni akar, akkor kiemelt figyelmet kell szentelni a beszerzési csatornákra, hiszen az ár-érték arány a vásárlók mellett a tulajdonos számára is elsődleges szempont. Számukra az új online ruházati nagykereskedelmi piactér óriási lehetőséget jelent majd arra, hogy olyan termékeket szerezzenek be, amelyekhez korábban nem fértek hozzá.
A folyamatos túltermelés következtében az évente gyártott ruhák 40%-át nem adják el, így a divatipar mára a világ 4. legszennyezőbb iparágává vált. Ezzel összefüggésben az EU 2023 végén új rendeletet fogadott el, amely megtiltja az eladatlan ruházati termékek megsemmisítését. Az Unfrosen megoldásával ezek a termékek mostantól az eredetinél alacsonyabb áron kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba.
Az Unfrosen, egy romániai start-up, amely a divatipar számára egy hiánypótló B2B online platformot fejlesztett ki, és 2023 márciusi indulása óta több mint 3,2 millió eurós forgalmat könyvelhetett el. Eladói között Európa 10 legnagyobb kiskereskedője közül 3, a világ 50 legnagyobb márkája közül pedig 5 szerepel. A működés közel másfél éve alatt már több mint 50 beszállító regisztrált, hogy a piactéren keresztül értékesítse árukészletét, és több mint 2000 üzlet csatlakozott Romániában, Bulgáriában és Görögországban. Bár a magyar piacra még csak most lépnek be, már több mint 200 hazai üzlet van a felhasználói között és ez a szám a következő 12 hónapban várhatóan 500-1000 üzletre nő.
„A platformunkon keresztül bonyolított tranzakciók olyan divatáru-kiskereskedők között zajlanak, amelyek nem férnek hozzá a csúcsmárkákhoz, valamint olyan nagyvállalatok között, amelyek gyorsan és hatékonyan szeretnének likviditáshoz jutni az előző évek készleteinek eladásával. Jelenleg a regisztrált és jóváhagyott üzletek 85%-a offline eladó, azaz ők azok, akiknek saját üzletük is van. A fennmaradó 15% online értékesítési csatornát működtet” – mondja Șerban Buliga, az Unfrosen társalapítója a platform felhasználóiról.
A kereslet és a kínálat összehangolása
Az eladók listázzák a termékeket a platformon és hozzáférési szabályokat állítanak fel az üzletek számára. Kiválasztják azokat az országokat, ahol a készleteiket értékesíteni szeretnék, az üzletek típusát (online vagy offline), és még azt is, hogy a butikok milyen messze lehetnek az első bevásárlóközponttól, ahol a vállalat márkaboltja található.
Ahhoz, hogy egy üzlet fiókot hozhasson létre a platformon, bizonyítottan aktív üzleti tevékenységgel kell rendelkeznie. A felülethez való hozzáférés csak azután történik meg, hogy az Unfrosen.hu csapatának egy tagja ellenőrizte, hogy a regisztráló üzlet valóban működik. Az Unfrosen.hu-n az üzletek jelenleg több tucat márka több mint 100 000 termékéhez férhetnek hozzá. A megrendelések online adhatók le, és a termékek közvetlenül az eladók raktáraiból kerülnek az üzletekbe. A csapat kezeli a logisztikát, a számlázást, a fizetési feltételeket és az ügyfélkapcsolatokat.
„Olyan online vásárlási megoldást szeretnénk kínálni az európai üzleteknek, ahol a legnépszerűbb márkák korábbi kollekcióihoz jelentős kedvezménnyel férhetnek hozzá. Ez egy win-win helyzet – a nagy divatmárkák eladhatják az előző évekből megmaradt árukészletüket, a kisebb ruházati üzletek pedig nagyon jó áron juthatnak hozzá olyan termékekhez, amelyek korábban nem voltak elérhetőek számukra” – mutat rá Ciprian Dudulea, az Unfrosen társalapítója.
—-