fbpx

#kösziadalt

Péterfy Borival és a Margaret Island-del jön a Dalszerzők Napja

A Prizma-díjas #mutimithallgatsz után ismét a könnyűzenei alkotókat állítja reflektorfénybe az Artisjus legújabb kampánya. A #kösziadalt programban a Dalszerzők Napján – október 12-én – minden zenerajongó és zenész megköszönheti kedvenc dalait a zeneszerzőnek, szövegírónak. Facebookon és Instagramon bárki csatlakozhat a kezdeményezéshez azzal, hogy a #kösziadalt hashtaggel posztol a saját oldalán. A kezdeményezést népszerűsítő különleges videoklipekben olyan előadók vállaltak szerepet, mint Péterfy Bori, Radics Gigi, Freddie és a Margaret Island zenekar.

 

A jövő zenéje

Kedvenc dalainkat általában az előadóval, énekessel azonosítjuk. Pedig gyakran a nekünk kedves refrének és sokat dúdolt dallamok nem tőle, hanem valaki mástól: a szerzőtől származnak.

A hazai zenei alkotókat tömörítő Artisjus egyik legfontosabb célja, hogy minél több új zene születhessen. Az egyesület ehhez elengedhetetlennek tartja, hogy a közönség jobban megismerje – és ezáltal elismerje a zenei szerzőket. A Dalszerzők Napján ezért a szövegíróké és a zeneszerzőké lesz a főszerep, nekik mondanak köszönetet az előadók és a rajongók is.

 

#kösziadalt

A #kösziadalt program arra buzdít, hogy köszönjük meg a szerzőknek kedvenc dalainkat. A kampányt az Artisjus kommunikációs ügynöksége, a Próbakő Kommunikáció készítette. A kampánylogó és az arculat Zongor Roni kortárs festő- és tervezőművész alkotása. A rendhagyó videoklipekben Péterfy Bori, Radics Gigi, Freddie és a Margaret Island zenekar tagjai mondanak köszönetet egy-egy jól ismert daluk szövegírójának: Tariska Szabolcsnak (Hajolj bele a hajamba!), Molnár Tamásnak (Budapest, szerelem), Csarnai Borinak (Pioneer) és Hujber Szabolcsnak (Eső). A kisfilmek a 235 Productions-nél készültek, a rendező miki357, a kampányfotózás Szécsi István munkája.

A program elsősorban online felületeken és a közösségi médiában zajlik. A kommunikáció központi eleme a https://kosziadalt.hu/ microsite, ahol a szeptember végén debütáló klipeken kívül található egy kvíz, amellyel mindenki tesztelheti könnyűzenei ismereteit, illetve itt gyűlnek a #kösziadalt hashtaggel ellátott Instagram posztok is. A legfiatalabb generációt influencerek, YouTuberek szólítják meg. Posztjaikban elárulják, nekik melyik a kedvenc daluk, és bemutatják, ők hogyan készülnek a nagy köszönetnyilvánításra.

 

Dalszerzők Napja

Az akció október 12-én pénteken a Dalszerzők Napjával zárul. Ezen a napon budapesti és vidéki zenei klubok élőzenés koncertjein az előadók és a közönség együtt ünneplik a dalszerzőket. A fellépők megköszönik aznap játszott vagy éppen legkedvesebb dalaikat a szerzőknek.

Támogatók köre

A #kösziadalt kezdeményezés támogatóinak köre igen széles. A Dalszerzők Napján különleges programmal készülő zenei klubok a következők: a budapesti A38, Sopronban a Búgócsiga Akusztik, Szegeden a JATE Klub, Debrecenben a Nagyerdei Víztorony és a Roncsbár, a hajdúszoboszlói Rock Cafe, Tatabányán a Roxxy Music és az esztergomi Sportalsó.

A kezdeményezés közösségi kommunikációját támogatják még: a miskolci Helynekem, a Budapest Jazz Club, BMC, az Opus Jazz Club, a Budapest Park és a Rock Burger Bár (utóbbiban speciális #kösziadalt burgerrel várják a közönséget).

A kezdeményezés mellé állt több rádiócsatorna, így a  Rádió 1 csoport: a Magyar FM, a Retro Rádió és Rádió 1.

Korábbi sajtóközlemények