fbpx

Helló Magyarország! – A Klarna kamatmentes Fizetés 3 részletben szolgáltatással és vásárlási alkalmazással lép be a magyar piacra

Helló Magyarország! – A Klarna kamatmentes Fizetés 3 részletben szolgáltatással és vásárlási alkalmazással lép be a magyar piacra

 A vásárlók következő generációja készen áll az AI, az AR és a robotok használatára

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben, de vágyik a vásárlási élményt fokozó technológiai innovációra: a Z és a millenniumi generáció 81%-a várja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítsa az üzletben történő vásárlást, 65%-uk pedig azt állítja, a vásárlási szándék szempontjából kulcsfontosságú, hogy még inkább személyre szabott ajánlatokat kapjanak – derül ki a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató kutatásából. Október 17-én a Klarna kamatmentes Fizetés 3 részletben szolgáltatással és vásárlási alkalmazással lép a magyar piacra.

Idén ünnepli alapításának 18. évfordulóját a Klarna, amely már alkalmazza a mesterséges intelligenciát a termékei személyre szabása során. A mérföldkőnek számító évforduló alkalmából a Klarna 5 országban több mint 5000 fogyasztót kérdezett meg arról, hogyan alakulhat a vásárlás jövője.

A kutatás* azt vizsgálta, hogy vajon 18 év múlva milyenek lehetnek a vásárlási szokásai a mostani Z és Y generáció tagjainak. 18 év múlva a Z generáció 40 éves lesz, és a millenniumi (Y) generációval együtt ők alkotják majd a legjelentősebb fogyasztói csoportot. Az eredményekből kiderült, mit jósolnak, szerintük hogyan fogják befolyásolni a feltörekvő technológiák a jövőbeli vásárlási élményeket:

  • A kívánságlista élén a nagyobb személyre szabhatóság áll.

65% szeretné, ha a vásárlási élmény a jövőben személyre szabottabbá válna, 36% pedig biztos benne, hogy ez így lesz mind az üzletekben, mind pedig az online térben.

  • A legtöbb divatvásárló majd nem próbálja fel fizikailag a ruhákat.

Csak a megkérdezettek fele gondolja úgy, hogy a ruhákat ugyanúgy felpróbálja majd, mint ma (53%). Ehelyett 48% virtuális próbafülkéket, 28% kiterjesztett valóságot (AR), 23% pedig a mesterséges intelligenciát (AI) használná, hogy tanácsot kérjen, melyik ruhadarab illik a legjobban a testalkatához és a stílusához.

  • Keresettek lesznek a jól nevelt robot-divattanácsadók és virtuális személyes vásárlási asszisztensek.

A vásárlók több mint fele (59%) nyitott az ötletre, hogy egy robot segítsen neki az üzletben, hogy méretet vegyen és stílusokat ajánljon, további 18% pedig attól függően, hogy a robot hogyan néz ki és hogyan viselkedik, fontolóra veszi ezt a lehetőséget. Emellett 34% szeretne hozzáférni olyan virtuális vásárlási asszisztensekhez, akik az online vásárlás során a divatstílusuk és ízlésük alapján tudnak tanácsot adni.

  • A kiterjesztett valóság (AR) a jövőben felértékeli a bolti vásárlási élményt.

A túlnyomó többség (81%) arra számít, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítani fogja az üzletben történő vásárlás élményét, és egyharmaduk (37%) úgy véli, hogy ez a technológia idővel a kiskereskedelmi üzletekben általánossá válik.

  • A virtuális valóság (VR) nem fogja helyettesíteni a valós vásárlási élményt.

A Z generációsok kevesebb mint fele (43%) hisz abban, hogy a virtuális valóságban (VR) történő vásárlás a következő két évtizedben felül fogja múlni a valós vásárlási élményt.

  • A jövő készpénzmentes.

A Z generációsok és a millenniumiak (64%) is egyetértenek azzal az előrejelzéssel, hogy 18 éven belül a legtöbb fizikai üzlet teljesen készpénzmentes lesz, 31%-uk pedig úgy véli, hogy ez az átállás már 5 éven belül bekövetkezik.

A technológiai fejlődés mellett a bolygó jövője és a körforgásos gazdaság növekedése is fontos a fogyasztók számára.

A fiatalabb generációk abban is egyetértenek, hogy a körforgásos gazdaságnak még inkább jelen kellene lennie a fogyasztói piacon, és hogy a divatnak a jövőben még inkább a fenntarthatóság felé kell fordulnia.

  • 52% szeretne fenntarthatóbb divatot a jövőben.
  • 57% szeretné, ha a körforgásos gazdaság nagyobb arányt képviselne a teljes fogyasztói piacon, és 3-ból 1 úgy véli, hogy gyakrabban fog használt cikkeket eladni (26%) és vásárolni (37%).

„Szuper izgalmas, hogy a Klarna Magyarországra érkezik. A fogyasztók világszerte belefáradtak a hagyományos bankok trükkjeibe, és új, egészségesebb módszert keresnek pénzügyeik intézésére” – mondta a magyar piacra lépés kapcsán Sebastian Siemiatkowski, a Klarna vezérigazgatója.

 

Mit kell tudni a Klarnáról, a magyar piac új szereplőjéről, és mit jelent a Fizetés 3 részletben?

A 2005-ben Svédországban alapított Klarna az elmúlt két évben egyre bővítette jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, és a régió több országa után most Magyarországon is megkezdte működését. Mától a magyar vásárlók a Klarna Fizetés 3 részletben szolgáltatását a Klarna kiskereskedelmi partnereinél online és a Klarna alkalmazáson keresztül is használhatják. A vásárlók három kamatmentes részletben fizethetnek (Fizetés 3 részletben), az első részletet a vásárláskor, a többi részletet pedig 30 naponként kell kifizetniük. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy egyenletesen eloszthassák vásárlásaik költségeit, és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék.

A Klarna által 2023 nyarán elvégzett kutatás** adatai alapján a magyarok nagy részének érdekes lehet ez a megoldás. A felmérésben résztvevők 79%-a szívesebben vásárolna olyan webáruházban, ami lehetővé teszi, hogy a terméket még azelőtt megnézhesse, kipróbálhassa, mielőtt fizetne érte. 59%-uk válaszolt úgy, hogy nagyobb biztonságban érzi magát, ha az online áruházban lehetőség van arra, hogy szállítás után fizethessen.

A Klarnával már lehet fizetni többek között az Orsay divatmárka, a Footshop, a Zoot és a Puma webáruházaiban, a következő hetekben pedig további márkák megjelenése várható.

A Klarna magyarországi kínálatáról további információk a https://www.klarna.com/hu/ oldalon találhatók.

*A Klarna a Dynata kutatóügynökséggel együttműködve 2023 áprilisában 5 országban (USA, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Svédország) végzett online felmérést, amelyben minden országban legalább 1000 válaszadó vett részt. A minta mérete országos szinten reprezentatív, természetesen a Klarna-felhasználókat és a nem Klarna-felhasználókat is magában foglalja, és a Dynata választotta ki. A vizsgálatban összesen 5055 fogyasztó vett részt, ebből 1108 az Egyesült Államokból.

** A Klarna 2023 júliusában a Dynatával együttműködésben végzett fogyasztói kutatásának megállapításai. A kutatásban 1027 fogyasztó vett részt. A minta mérete országosan reprezentatív, és a Dynata kutatási ügynökség válogatta.

A Klarnáról

2005 óta a Klarna küldetése a kereskedelem felgyorsítása, amelynek középpontjában a fogyasztói igények állnak. Világszerte több mint 150 millió aktív felhasználóval és napi 2 millió tranzakcióval a Klarna tisztességes, fenntartható, AI-alapú fizetési és vásárlási megoldásai forradalmasítják az emberek online vásárlási és fizetési szokásait, és lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy okosabban, magabiztosabban és kényelmesebben vásároljanak. A Klarna innovatív technológiáját és marketingmegoldásait világszerte több mint 500 000 kiskereskedő integrálja a növekedés és a lojalitásnövelés érdekében, köztük a H&M, a Saks, a Sephora, a Macy’s, az Ikea, az Expedia Group és a Nike. További információért látogasson el a Klarna.com oldalra.

 

 

Korábbi sajtóközlemények