Worldcom Confidence Index
A The Worldcom Public Relations Group által kiadott Worldcom Confidence Index (CI) szerint az üzleti vezetőknek 2018-ban harcba kell szállniuk a tehetségekért. A jelentés szerint 43%-kal több vállalat tervezi, hogy több figyelmet fordít alkalmazottaira 2018-ban. A jelek szerint az alkalmazottaknak szánt kiemelt figyelem mögött az a három fenyegetés áll, amely a cégvezetők és marketingigazgatók szemében a legnagyobb veszélyt jelenti az üzleti tervek elérésében. Az első fenyegetés a kormányzati és jogszabályi változások, a második a tehetség hiánya, a harmadik pedig a kiberbűnözés.
A kutatás feltérképezte, hogy a vállalatvezetők és marketingigazgatók szerint mely témák befolyásolják majd legjobban az üzleti sikert 2018-ban. Az alkalmazottakra fordított figyelem megugrása reakció lehet arra az önbizalomhiányra, amelyet a vezetők a tehetségek bevonzásához és megtartásához szükséges képességükkel kapcsolatban éreznek.
Meglepő, hogy az előbb említett alacsony bizalmi mutatók ellenére, a cégvezetők továbbra is olyannyira optimisták a vevők elégedettségének megtartását illetően, hogy ezt nevezték meg optimizmusuk fő forrásaként a 2018-as évre.
Az alkalmazottak kulcsfontosságú szerepet töltenek be a szabályozásoknak és az elengedhetetlen kibervédelmi gyakorlatoknak való megfelelésben. A jelentés megállapításai ezért egyértelműen azt mutatják, hogy a cégvezetők a siker nélkülözhetetlen alkotóelemeiként tekintenek az alkalmazottakra. Ezt erősíti meg, hogy a felmérésben szereplők a tehetségek bevonzását látják a 2018-as üzleti sikert legjobban befolyásoló tényezőnek, ez még a világgazdaság állapotát is megelőzi. A tehetségvonzás háromszor akkora pontszámot kapott, mint a piacokat átrendező konkurencia, amely a 2017-es szint felére esett vissza.
„A nemzetközi kutatásban a közép-kelet-európai régió és azon belül Magyarország is kivette a részét, innen is szép számmal érkeztek válaszok. Ez azt jelenti, hogy számos egyéb globálisnak mondott felméréssel ellentétben a Worldcom Confidence Index megállapításai nálunk is érvényesek” – mondta R. Nagy András, a Worldcom EMEA régiójának elnöke, a Próbakő Kommunikáció ügyvezetője.
„Az adatokat vizsgálva számos érdekes ellentmondásra és logikai csavarra lehetünk figyelmesek, amelyek komoly gondot jelenthetnek a vállalatok számára. Például a cégvezetők nagyon magabiztosak abban, hogy elégedetté tudják tenni a vevőiket. Viszont a jelentésből az olvasható ki, hogy a szervezetek azzal küzdenek, hogy képesek legyenek megtartani a legnagyobb tehetségeket. Hogyan lehet így fenntartani a jó vevőélményt? A feltérképezett problémák következményeként az alkalmazottak soha nem tapasztalt mértékben kerülnek a globális üzleti világ középpontjába. Ezért gondoljuk azt, hogy 2018 az alkalmazottak éve” lesz” – egészítette ki Todd Lynch a Worldcom ügyvezető igazgatója.
A Worldcom PR Group weboldalán teljes egészében megtekinthető Worldcom Confidence Index fontos problémákra és trendekre hívja fel a figyelmet. Érdekes különbségeket fed fel a jelentés a 18 különböző demográfiai kategóriába (pl. üzleti szerep, életkor, nem, vállalat mérete, földrajzi jelenlét stb.) sorolt válaszadók bizalmi szintjei között. A 2018-as Confidence Index legfontosabb megállapításai:
A jelentés a témakörök elemzésével zárul, és kulcsfontosságú javaslatokat tartalmaz, amelyek megvalósításával az üzleti vezetők nagyobb eséllyel érhetnek el sikereket 2018-ban.
Csatlakozzon a Worldcom PR Grouphoz a Facebookon és a LinkedInen is.