fbpx

Spanyolország volt a legkedveltebb úti cél tavaly

Így repültünk 2021-ben

Spanyolország volt a legkedveltebb úti cél tavaly

Bátrabban utaztunk, mint mások: a tavalyi foglalások nálunk meghaladták a járvány előtti érték háromnegyedét szemben a globális 69%-os adattal – mutatják a Kiwi.com statisztikái. Leginkább tengerpartra repültünk tavaly, a legtöbben kedden foglaltak, és pénteki napot választottak az indulásra, a legforgalmasabb hónap pedig a szeptember volt. Hazánk népszerűsége nagyot nőtt, a Kiwi.com keresőjébe közel 98 milliószor írták be Budapestet. Az átlagos repülőjegyárak csökkenő tendenciát mutatnak, és ez a trend a Kiwi.com szakértője szerint idén is folytatódik.

A Kiwi.com utazási technológiai vállalat adatai alapján 2020-ra globálisan felére, Magyarországon pedig 42%-ra esett vissza az összes foglalás 2019-hez képest. A tavalyi év már kedvezőbb képet mutat: az utazások száma világszinten majdnem elérte a 2019-es foglalási szám 70%-át (67,7%), míg hazánkban még magasabb, 77,6% ez az érték.

Előnyben az Európán belüli utazások, a magyar utazók pusztán 12%-a lépte át a kontinens határait

A Kiwi.com-on keresztül leadott foglalásokkal világszerte közel 8 milliárd km-t repültek 2021-ben, amihez a hazai utazók közel 61 millió km-rel járultak hozzá. Tavaly a legtöbben az USA-ba, Olaszországba, majd Spanyolországba utaztak, Budapestről pedig Spanyolország vitte a prímet, amit Olaszország és Görögország követtek.

Nálunk Spanyolország a megelőző években is vezette a listát, az új toplistás országok azonban többet is léptek előre. Olaszország 2020-ban és 2019-ben is a 4. helyet foglalta el, Görögország azonban a 2020-as 7., illetve a 2019-es 8. helyről került tavaly a dobogóra. A 2020-ban és 2019-ben is 2. helyen szereplő Egyesült Királyság 2021-ben a 6. legnépszerűbb úti cél lett.

A kontinensek népszerűségét tekintve nem történt változás az elmúlt 3 évben, ahogy 2019-ben, úgy 2020-ban és 2021-ben is Európán belül utaztak leginkább a Kiwi.com felhasználói. 2021-ben a magyarok foglalásainak 88%-a Európán belülre szólt, 9% utazott Ázsiába, míg 1-1% választott afrikai vagy dél-amerikai úti célt, de akadtak olyanok is, akik Észak-Amerikába vagy Óceániába utaztak a Kiwi.com segítségével.

Magyarország 2 év alatt 11 helyet lépett felfelé a népszerűségi listán

Magyarország évről évre népszerűbb úti cél a Kiwi.com-on keresztül leadott repülőgép foglalások alapján: míg 2019-ben a 33. és 2020-ban a 31. volt az adott évre foglalva az országok listáján, addig tavaly már a 22. hely lett az övé. 2021-ben a legtöbben Moszkvából, Tel Avivból, majd Berlinből érkeztek hozzánk.

Budapest a kereséseket tekintve is népszerűbb lett. 2020-ban a kattintási lista 38. helyén szerepelt, de 2021-ben már a 32. helyet foglalja el; hazánk fővárosát közel 97,6 millió alkalommal írták be a Kiwi.com keresőjébe. Még a keresési adatoknál is jobb értéket ért el hazánk abban az összesítésben, ahol a Kiwi.com azt nézte meg, hogy melyik országot kereste fel a legtöbb nemzet. A lista élén itt is az USA áll, amelyet Franciaország, majd az Egyesült Királyság követ, mi pedig a 16. helyen állunk.

A legtöbben Moszkvába vágytak tavaly

A keresési lista és a valós foglalási lista eltérő képet mutat. Míg a legtöbben valójában Spanyolországba utaztak tőlünk, addig legtöbbször Moszkvát írtuk be a Kiwi.com keresőjébe. Moszkva után leginkább Dubajra, Szentpétervárra, Barcelonára és Párizsra voltunk kíváncsiak. Ezt követte Berlin, Madrid, London és Lisszabon, majd pedig Milánó lett a 10. a tavalyi keresési listán.

Csökkenő jegyárak

A jegyárak csökkenő tendenciát mutatnak, amiben a koronavírusjárványnak van a legnagyobb szerepe. A Kiwi.com-on értékesített jegyek átlagára tavaly 219 EUR volt, ami 12,75%-kal kisebb a 2020-as (251 EUR), ill. 27,7%-kal kisebb a 2019-es átlagárnál (303 EUR). A rövidebb utak átlagára 138 EUR, a közepeseké 241 EUR, a hosszabbaké pedig 682 EUR volt. Magyarországról még alacsonyabb volt a tavalyi átlagár (130 EUR), ami azzal is magyarázható, hogy főképp kontinensen belül utaztunk. Így egy rövidebb repülőútért átlagosan 94 eurót kellett fizetni, ami magába foglalhatta akár a Barcelona vagy London távot is; a közepes hosszúságú utak átlagosan 152 euróba kerültek, amivel Marokkóba vagy Tenerifére is eljuthattunk, míg a tengerentúlra (4000 km+) átlagosan 495 euróért repülhettünk.

„Arra számítunk, hogy a hagyományos légitársaságok továbbra is csökkentett járatszámmal fognak közlekedni, mivel a legjövedelmezőbb szegmensük, az üzleti utazók száma valószínűleg jelentősen elmarad a járvány előtti szinttől.  Ez nagyobb teret ad a diszkontlégitársaságoknak az új útvonalakon való terjeszkedésre. Utóbbiak tavaly bebizonyították, hogy nagyon vonzó árakon tudnak üzemelni nagyon alacsony költségalapjuk és az egyéb szolgáltatásokból származó bevételük miatt” – mondta Mario Gavira, a Kiwi.com növekedésért felelős alelnöke.

Javulóban a lemondott utak aránya

A lemondott utak aránya a 2020-as év után javuló tendenciát mutat, de még mindig messze elmarad a COVID-19 megjelenése előtti értéktől. Míg 2019-ben pusztán 3,5% volt ez az arány, addig 2020-ban már 10-ből 3 utat lemondott vagy a légitársaság vagy pedig az utas, és 2021-ben 11,2% lett a lemondási ráta. A magyar adatok kicsit kedvezőbb képet mutatnak a tavalyi évet nézve: 8,57% lett ez az arány.

Foglalás kedden, indulás pénteken

A TOP foglalási- és indulási nap tekintetében Magyarország a globális adatokkal megegyező képet ad: a legtöbben kedden foglaltak, és pénteki napot választottak az indulásra tavaly. A koronavírusjárvány előtt, 2019-ben augusztusban repültek a legtöbben, 2020-ban pedig – nem meglepő módon – januárban, még a lezárások előtt. 2021-ben a hónapok népszerűségi listáját világszinten a december vezette, amit az október, majd november követett. Nálunk azonban szeptember hónap volt a legkiemelkedőbb repülés szempontjából (azon belül is a szeptember 6-i héten utaztak a legtöbben), majd az október és augusztus következtek.

A mobil egyre népszerűbb, de a többség még pc-n foglal

A mobilon keresztüli foglalás egyre népszerűbb Magyarországon, míg nálunk 2019-ben pusztán a foglalások 21%-a érkezett mobilról, addig tavaly már 35% volt ez az érték, és csak kicsivel marad el a globális adattól (38%). A pc vezetett nálunk (53%) és világszinten is (45%).

Korábbi sajtóközlemények