NEW YORK (2019. szeptember 18.) – A világ vezető, független public relations ügynökségekből álló partneri hálózata, a Worldcom Public Relations Group által végzett Digital Health Monitor kutatás szerint számos nagy gyógyszeripari vállalat nem optimalizálja az online és a közösségi médiában végzett kommunikációját. A Worldcom most első alkalommal kiadott Digital Health Monitor jelentésében 25 globális gyógyszeripari vállalatnál mutatja be, hogyan alkalmazzák online és közösségi médiabeli jelenlétüket globálisan és 20 különböző ország szintjén.
„Első Digital Health Monitor kutatásunk érdekes trendeket mutatott ki, és számos elvesztegetett lehetőséget tárt fel. Tisztában vagyunk vele, hogy bizonyos mértékben korlátozott, hogy hol, mi hangozhat el, mégis azt javasoljuk, hogy átfogóbb szemlélettel alkalmazzák a vállalatok a rendelkezésre álló kommunikációs csatornákat,” fejtette ki Serge Beckers a Worldcom egészségügyi gyakorlatokat kezelő csoportjának elnöke. „A gyógyszeripari vállalatok egészen egyszerű lépésekkel tehetnek szert előnyre a tehetségekért folytatott, kiélezett versenyben. Ilyen lépés például a munkáltatói márka építése egy YouTube csatornával.”
A jelentés az alkalmazásokon, blogokon, Facebookon, Flickren, Instagramon, LinkedInen, Pinteresten, Tumblren, Twitteren és YouTube-on való jelenlétük és tevékenységük alapján rangsorolta a vállalatokat. A felmérés az egyes kommunikációs csatornákat országok szerint is vizsgálta. Például a Pfizer végzett az élen a YouTube használatában, de a Novartis bizonyult a legjobbnak a LinkedInen. A kutatás ugyanakkor arra is rávilágított, hogy egyetlen vállalat sem volt képes kihozni a maximumot az egyes csatornákból.
A Digital Health Monitor megvizsgálta a gyógyszeripari vállalatokról szóló híreket és a vállalatok által kommunikált üzeneteket is. A legtöbb hír semleges hangvételű volt, de voltak negatívak például opioid függőséggel, vesztegetéssel és korrupcióval kapcsolatban.
A Worldcom Digital Health Monitor 5 javaslatot tesz, hogy a vállalatok felgyorsíthassák az online kommunikációra fordított erőforrások megtérülését.
A Worldcom Digital Health Monitor legfontosabb megállapításai
Honlapok
A tanulmányban résztvevő gyógyszeripari vállalatok kivétel nélkül rendelkeztek globális honlappal, de sokan nem készítettek helyi honlapokat a vizsgált országok mindegyikében. Ez egy elvesztegetett lehetőség, amellyel érzékeltethették volna, milyen fontos a márka számára az adott ország és annak lakosai.
Blogok
A gyógyszeripari vállalatok nemzetközileg alig használnak blogokat. Bár, szinte valamennyi gyógyszeripari vállalat vezet globális blogot, a blogposztok száma igen alacsony. A helyi blog ritka.
Alkalmazások (appok)
A legtöbb gyógyszeripari vállalat működtet hatékony, célcsoportra összpontosító alkalmazást
Közösségi média
A Twittert gyakrabban használják, mint a Facebookot. A listánkon szereplő valamennyi gyógyszeripari vállalat rendelkezik Twitter fiókkal. Két vállalatnak nem volt Facebook oldala.
Léteznek fiókok, de egyik gyógyszeripari vállalat sem érte el az adható maximális pontszám 50 százalékát. Ennek főként az az oka, hogy nem elterjedtek az országspecifikus oldalak a LinkedInen.
YouTube
Ha figyelembe vesszük, hogy a YouTube a második legnagyobb keresőmotor, akkor meglepő, hogy a legtöbb gyógyszeripari vállalatnál a platform nem része az alap kommunikációs eszköztárnak. Helyi YouTube fiókot csak pár országban találtunk.
A többi csatorna (pl. Pinterest, Flickr, Instagram és Tumblr) használata nagyon visszafogott.
A teljes jelentést itt lehet letölteni: https://worldcomgroup.com/resources/worldcom-digital-health-monitor-2019
További információk
Országok
A tanulmány 20 országra terjedt ki: Argentína, Belgium, Brazília, Bulgária, Dél-Afrika, Dominikai Köztársaság, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Hollandia, Írország, Kanada, Kolumbia, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Peru, Spanyolország, Thaiföld és Törökország
Gyógyszeripari vállalatok
A tanulmányban az alábbi gyógyszeripari vállalatok vettek részt: Abbott, AbbVie, Allergan, Amgen, Astellas Pharma, AstraZeneca, Baxter International, Bayer, Biogen Idec, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squibb, Eli Lilly, Gilead Sciences, GlaxoSmithKline, Johnson and Johnson, Merck, Mylan, Novartis, Novo Nordisk, Pfizer, Roche, Sanofi, Shire, Takeda és a Teva Pharmaceutical.
A The Worldcom Public Relations Groupról
A The Worldcom Public Relations Group a világ vezető, független public relations ügynökségekből álló szervezete, amely hat kontinensen, 115 városban, mintegy 2 000 alkalmazottal, 143 irodát működtet. A Worldcom partnerek tavaly 3 034 ügyfelet szolgáltak ki és 288 millió dollár összesített bevételt értek el. A csoportot azzal a céllal alapították 1988-ban, hogy a legjobb független vállalatok azonnali hatást és fenntartható értéket valósíthassanak meg a kommunikációs eszközök intelligens felhasználásával, bárhol is legyen ezekre világszerte szüksége az ügyfeleknek. A partnerek nemzeti, nemzetközi és multinacionális ügyfeleket szolgálnak ki megőrizve a független ügynökségekre jellemző rugalmasságot és ügyfélközpontú hozzáállást. A Worldcomon keresztül az ügyfelek bármikor, igény szerint elmélyült szakértelemhez kapnak hozzáférést, amit olyan kommunikációs szakemberek biztosítanak, akik értik azt a nyelvet, kultúrát, szokásvilágot és földrajzi környezetet, amelyben tevékenykednek. www.worldcomgroup.com Kövesse a Worldcom PR Groupot a Facebookon és a LinkedInen is. További információt kaphat a Worldcomról a www.worldcomgroup.com honlapon, vagy a +1-800-955-9675 telefonszámon.
Sajtókapcsolat:
Todd Lynch
+1 (904) 233-0123
Megjegyzés a sajtó képviselőinek:
A jelentést Serge Beckers a Worldcom egészségügyi gyakorlatokkal foglalkozó csoportjának elnöke, a holland Wisse Kommunikatie ügynökség ügyvezető partnere készítette. További információ a Wisse Kommunikatie ügynökségről: www.wisse-worldcom.nl. Serge Beckers elérhetőségei: +31 26 4431523 vagy serge.beckers@wisse-worldcom.nl.
# # #