Miért jó nekünk hazai PR-eseknek, hogy magyar szakember lett az ICCO új vezetője? Milyen tervei vannak a kinevezést követően és mikor lesz elégedett az eredményekkel? Sztaniszláv András, az ICCO frissen kinevezett interim CEO-ja válaszolt az IdeaBank kérdéseire.
Az ICCO (International Communication Consultancy Organisation) egy olyan szervezet, amelynek tagjai egyes országok PR ügynökségeit képviselő nemzeti szervezetei (így Magyarországot például az MPRSZ képviseli). Ennek az operatív vezetői, tehát vezérigazgatói pozíciójára kértek fel az év elején. Egy jelenleg 3 fős irodát kell vezetnem, a tagokkal és külső, stratégiai partnereinkkel való kapcsolattartásért felelek. Az ICCO most először nevezett ki önálló vezérigazgatót, mert célja a növekedés és ehhez új működési stratégiára van szükségük.
Az én feladatom elsősorban a szervezet belső megerősítése, illetve a külső kulcsprojektek felügyelete. Ahogy annak idején az MPRSZ-szel, itt is 3 területen kívánok előrelépni:
1. Szakmafejlesztés: miket tesz az ICCO a PR szakma fejlesztéséért, készülünk az UNDP-vel egy közös kampányra a klímakatasztrófával kapcsolatban, konzulens partnerei vagyunk a Council of Europe-nak (főleg fenntarthatóság, mesterséges intelligencia területeken), Cannes Lions fesztivál-részvétel, Global Summit, CMS – ügynökségi minőségbiztosítási programok
2. Tagsági szolgáltatások: versenyek, tapasztalat-csere és tanácsadás, hozzáférés tudásanyagokhoz
3. Szervezetfejlesztés: az elmúlt években a szervezet növekedett, de az adminisztráció nem követte le, így belső, működési folyamatok kialakítása, az iroda megerősítése a feladat.
Kezdem akkor itt fordított sorrendben: egy olyan irodát szeretnék, ami tervezetten, KPI-ok és célok mentén működik, világos feladatleosztással és a szükséges dokumentációk karbantartásával. A tagság esetében a nyilvánvaló bővülés mellett fontos cél, hogy minél inkább aktívak legyünk. A mostani, ENSZ-szel közös projektünkben csodás látni, hogy több mint 50 ország PR szakembereivel együtt dolgozunk a kampány sikerén – sok hasonló projektet szeretnénk. A szakmafejlesztésben így is rengeteg programunk van, de fontos feladat, hogy ezek mennyisége és minősége is javuljon, ehhez viszont anyagilag is stabil lábakon kell állnia a projekteknek. A mostani feladatom egy interim pozíció (egyfajta change management feladat), amiben akkor leszek eredményes, ha a szervezet megfelelő stratégiával, stabil erőforrásokkal rendelkezik majd a fejlődéshez.
Az első és leginkább kézenfekvő előny, hogy minden ICCO-projectről első kézből értesülök, így a Magyar PR szakemberek gyorsabban és könnyebben tudnak majd csatlakozni ezekhez. Szerintem fontos jelzés a globális piacoknak, hogy a kisebb régiókban, mint akár a CEE is vannak olyan sikertörténetek, jó szakemberek, akik fejlődést tudtak elérni és most megpróbáljuk magunkat a nemzetközi színtéren is. Ez az régió szakembereinek reputációját is növeli. És nyilván nem utolsó szempont az sem, hogy a régió sikereit könnyebben be tudjuk mutatni a globális piacon, reflektorfénybe helyezve néhány sikeres projectet. Idén is készülök egy ilyen projekttel, amiről majd remélem be fogtok számolni a jövőben is.
Stratégiai kommunikációs tanácsadó, több kommunikációs szervezet vezetője. Döntően stakeholder és reputációmenedzsmenttel foglalkozik magyarországi és nemzetközi ügyfelekkel. Budapest és London között ingázik, tanácsadói munkája mellett ügynökséget vezet, valamint két startup “gazdája is”. Jelenleg a Magyar PR Szövetség elnöke, az egyesült királyságbeli CIPR nemzetközi tagozatának tagja, valamint 2024-től az ICCO vezérigazgatója. 2020-ban – első magyarként – megszerezte a CIPR Chartered PR szakember státuszát.
Korábbi interjúnk Sztaniszláv Andrással ITT olvasható.