fbpx

2024 a fejlődés éve lesz – 14 tanács a Worldcom szakembereitől!

Az év végéhez közeledve a Worldcom Public Relations Group szakemberei 14 különböző témában gyűjtötték össze a gondolataikat. A szakemberek ezekben az anyagokban reflektálnak az elmúlt időszak elképesztő ütemű változásaira, és adnak is pár tippet a következő évkezdéshez. Az érintett témák sokszínűsége miatt az összefoglaló igazán jó iránytűként szolgálhat minden kommunikációs szakembernek. A cikkben ebből a gyűjteményből emeltünk ki kettőt, egy-egy amerikai szakembertől. Készülj fel a 2024-es kihívásokra és kattints ide a 14 nemzetközi szakember tanácsáért!

Marketinges sikerek a mesterséges intelligenciával

A mesterséges intelligencia (MI) integrálása a marketingstratégiákba az egész világot átformálja; számos hatékony megoldással találkozhattunk már. Ez az átalakulás kiterjed a generatív MI-re, a prediktív analitikára és a nagyméretű nyelvi modellekre (LLM) is. Ezek a fejlesztések új szintre emelhetik a marketinget, lehetőségek és kihívások új tárháza nyílik meg a szakemberek előtt. A marketingesek ezeket a lehetőségeket figyelemfelkeltő tartalmak előállítására is használhatják, sőt, már használják is, ilyen lehet például egy blogbejegyzés vagy akár egy MI által generált vizuális kreatív anyag; azonban nem ez az MI egyetlen lehetősége. A prediktív analitika lehetővé teszi a vállalkozások számára a jövőbeli bevételek pontos előrejelzését, és képes a döntéshozatalban is segítséget nyújtani.

A mesterséges intelligencia hatására a befektetések világa is megváltozik, az MI képes megnövelni az előrejelzés pontosságát és hatékonyságát. Az olyan nyílt forráskódú nagy nyelvi modellek, mint a Llama 2, lehetőséget teremtenek, hogy bárki hozzáférjen ezekhez a modellekhez. A mesterséges intelligencia alkalmazása nemcsak praktikus, hanem elengedhetetlen is. Fontos, hogy az ügyfelekkel együtt azon dolgozzunk, hogy minél hatásosabban építsük be az MI-t a munkafolyamatokba. Elképesztő tempóban fejlődik a technika, csupán egyetlen biztos dolog maradt: mi magunk. Muszáj lépést tartani a változásokkal. A naprakészség talán sosem volt ennyire fontos, mint napjainkban.

Az MI a következő menedzsment feladatokban is képes lehet segíteni nekünk: hatékonyságot növel, egyszerűsíti a folyamatokat és optimalizálja a műveleteket. Nem rakja le az alapokat, de segít a rendszer kialakításában, felszabadítva az emberek energiáját és idejét, így a nagy egészet tekintve sokkal fókuszáltabb lehet a munka. Hogy használhatják tehát a javukra a marketingesek a mesterséges intelligenciát?

Fokozatos alkalmazás

Lassan, apró lépésekben kell haladni. A mesterséges intelligencia integrálása a mindennapi feladatokba, például az e-mailek és a feladatok összeállításában vagy priorizálásában jó kiindulópont lehet – ezek apró, de hatásos lépések. Minél inkább elfogadottá és megszokottá válik a mesterséges intelligencia a szervezetben, úgy növelhető a MI szerepköre is.

Használd ki az MI sokoldalúságát

A mesterséges intelligencia vagy a nagy nyelvi modellek gyakran kiegészíthetőek vagy betaníthatóak egy vállalkozás saját adatain keresztül, ezzel is kisegítve a felhasználót. Keresd ezeket a lehetőségeket, használd személyi asszisztensként az MI-t.

Az MI jó, de ismerd a kockázatokat

Fontos tudni, hogy valóban nagyszerű eszközként szolgálhat az MI, de nem szabad elfogultnak lenni, számolni kell a kockázatokkal, és az ehhez tartozó felelősséggel is. Gondoljunk csak például a szerzői jogok kérdésére.

A mesterséges intelligencia korában az fogja meghatározni a marketingstratégiánk sikerességét, hogy mennyire vagyunk képesek élni a lehetőségekkel, és hogyan küzdünk meg a felmerülő kihívásokkal. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a valódi kulcs a naprakészség. A modern technológia alkalmazása többé nem választás, hanem szükségszerűség ahhoz, hogy a folyamatosan változó üzleti környezetben boldogulni tudjunk.

Szerző: Wayne Silasi,  True Digital, digitális marketing vezető.

A mesterséges intelligencia ugyan rengeteg dologban nyújthat segítséget, azonban nem használható kivétel nélkül mindenre (egyelőre?). Az emberi érzésekkel kapcsolatban például még sokat kell tanulnia, itt nem elég csak száraz adatokat összevetnie és elemeznie. A következő anyag ezeket az érzéseket veszi górcső alá, a társadalmi ügyek kapcsán. Ezek sokszor kiemelt szerepet kapnak egy vállalat kommunikációjában. A társadalmi ügyek mentén jócskán növelheted a bizalmat a célközönséged körében, lássuk, hogy alakul ez a jövőben.

Ekkor foglalj állást társadalmi kérdésekben

Bármerre nézünk, szinte mindenhol belefutunk egy új, potenciálisan polarizáló társadalmi kérdéskörbe. Volt idő, amikor az embereknek eszükbe sem jutott volna ezeket a témákat a vacsoraasztalnál felhozni, ezzel szemben ma már a vállalatoktól is elvárják, hogy az állásfoglaláson felül lépéseket is tegyenek egy-egy társadalmi kérdésben.

A fogyasztók a néhány évvel korábbiakhoz képest ma nagyobb elvárásokat támasztanak a márkákkal és a cégvezetőkkel szemben, olyan tekintetben, hogy szólaljanak fel és tegyenek valamit egy-egy kérdést illetően. Számos tanulmány bizonyítja, hogy a fogyasztók hajlandóak többet fizetni olyan vállalatok termékeiért, amelyek hasonló értékeket képviselnek, mint ők, hűségesebbek ezekhez a szervezetekhez, és hajlandóbbak elnézőek lenni egy esetleges válság esetén.

Azonban fontos, hogy nem felelhetsz meg mindenkinek, és nem szólalhatsz fel minden témában. Tudnod kell, hogy a vállalatoddal mikor és mi mellett kell felemelned a hangod.

Ez nem könnyű, ráadásul ezeknek a döntéseknek jelentős üzleti következményei is lehetnek. A következő 4 pontban ebben segítünk:

  • Összhangban van-e a téma a vállalat jövőképével, küldetésével és márkájával? Fontos, hogy ne keverd össze a személyes érzéseiddel!
  • Minden szempontot figyelembe vettél? Fontos tudni, hogy amíg az érintettek egy csoportja lelkesen kiáll egy álláspont mellett, addig egy másik csoport érezheti a szöges ellentétét is. Vedd figyelembe az ÖSSZES nézőpontot, és ne feledd, hogy a társadalmi kérdéseket az egyes országok különbözőképpen ítélhetik meg.
  • Tudsz nyújtani hozzáadott értéket, vagy csak beállsz a sorba? Ne foglalj állást csak azért, hogy meghallják az emberek – a fogyasztók átlátnak rajtad. Ha felemeled a szavad, győződj meg róla, hogy valami olyan üzenettel járulsz hozzá a témához, amely a megoldás felé tereli a diskurzust.
  • Készen állsz a következményekre? Azzal, hogy állást foglalsz, vagy felszólalsz, magadra vonod a figyelmet. Gondold át, mit tudsz felmutatni azért, hogy megoldást találj az adott problémára, illetve győződj meg róla, hogy a cégen belül minden rendben van-e.

Szerző: Julie McCracken, Padilla alelnöke. Szakterülete a társadalmi hatások, vállalati kultúra, munkavállalói elkötelezettség vizsgálata.

A további 12 szakmai anyag között megtalálod R. Nagy András ügyvezetőnk írását is, amelyben a vizualitás szerepére hívja fel a figyelmet. Ne maradj le, kattints ide!

A szerző

Serzysko Jacek