A kihívás: A hazai zenei alkotókat tömörítő Artisjus egyik legfontosabb célja, hogy minél több új dal születhessen. Kedvenc dalainkat általában az előadóhoz, énekeshez kötjük, miközben a dalokat alapvetően a zeneszerzőnek és a szövegírónak köszönhetjük. Az új dalok születéséhez elengedhetetlen, hogy a közönség a dalszerzők szerepét megismerje, munkájuk értékét elismerje.
A megoldás: A #kösziadalt program arra buzdított, hogy gondoljuk végig, mi a kedvenc dalunk, nézzünk utána, ki írta, majd köszönjük meg kedvenc dalunkat a szerzőnek. A Dalszerzők Napján – október 12-én – minden zenerajongó és zenész saját Facebook vagy Instagram oldalán egy posztban tehette ezt meg a #kösziadalt hashtag használatával. A kezdeményezést népszerűsítő különleges videoklipekben olyan előadók vállaltak szerepet, mint Péterfy Bori, Radics Gigi, Freddie és a Margaret Island zenekar, akik mind egy-egy jól ismert daluk szövegírójának mondtak köszönetet. A kampány főként online felületeken (Facebook, YouTube és a Google Display hálózat) és a közösségi médiában zajlott. A kommunikáció központi eleme a https://kosziadalt.hu/ microsite volt, ide gyűltek a #kösziadalt hashtaggel ellátott Instagram posztok is. A legfiatalabb generációt influencerek, YouTuberek szólították meg. Az akcióhoz budapesti és vidéki zenei klubok is csatlakoztak: saját közösségi média felületeiken népszerűsítették a #kösziadalt kampány üzenetét, valamint az október 12-i hétvégi bulit a Dalszerzők Napjának szentelték.
Az eredmények: A limitált költségvetésből megvalósuló kéthetes kampány üzenete – nem számolva a PR munka révén született médiamegjelenéseket – közel 3 millió alkalommal volt látható a célcsoport számára (elérés). Az online eszközök több mint félmillió interakciót eredményeztek, ennyi embert sikerült megmozgatni (microsite oldallátogatottság, display hirdetésekre való kattintás, videomegtekintések, Facebook posztok interakciói, influencer posztok és videók interakciói, stb.). Az Artisjus Facebook oldalának látogatottsága megtízszereződött ebben az időszakban. A médiamunka révén született ingyenes megjelenési lehetőségek (cikkek, interjúk) 13,5 millió Ft-os reklámegyenértékkel (AVE) bírnak.