fbpx

Kiwi.com – World Travel Hacker kampány

A legújabb kutatások szerint a fiatalok, különösen a Z generáció számára az influencer vagy a YouTuber a legnépszerűbb munkák közé tartozik. Az Egyesült Királyságban a Covid előtt végzett kutatás szerint a fiatalok számára a 2. és 3. legkívánatosabb karrierlehetőség a közösségi média influencer (17%) és a YouTuber (14%) voltak. A Google lekérdezési adatai alapján a YouTuber és influencer szakma világszerte a 10 legáhítottabb állás között van. Néhány országban, köztük Csehországban, Szlovákiában és Spanyolországban ezek a legkeresettebb karrierek.

A Kiwi.com utazási technológiai vállalat 2023-ban hat új csapattagot keresett egy négyhetes nyári munkára, hogy utazási influencerként, azaz World Travel Hackerként beutazzák a világot. A sikeres pályázók egy általuk választott, hasonló gondolkodású utazótárssal utazhattak, és 10 000 eurós költségvetést kaptak az utazásuk finanszírozására.

Az érdeklődő pályázóknak videót kellett készíteniük szülővárosukról, melyben olyan utazási trükköket kellett megosztaniuk, amelyeket más emberek is használhatnak, ezeket meg kellett osztaniuk a Kiwi.com csapatával, megmutatva nemcsak utazási ismereteiket, hanem tartalomkészítési képességeiket is. A pályázóknak vállalniuk kellett, hogy utazási hacker influencerré válnak, és online posztokat tesznek közzé szülővárosukról és nyári munkájukról.

Kreatív ötlet/megvalósítás

A kampány első fázisa az álláshirdetés elindítása volt. Ez egy sajtóközleményen keresztül történt, amelyet általános, marketing és HR-szakmai szerkesztőségeknek küldtünk ki. Emellett az álláshirdetés az munkaközvetítő oldalakon is megjelent, részletezve a World Travel Hackerré válás követelményeit, hiszen bár a munka csak egy hónapra szól, az utazás és a tartalomkészítés mégis munka. A jelentkezőknek a videós önéletrajzukat az erre a célra létrehozott landing oldalon keresztül kellett beküldeniük.

A négy hét alatt a hat sikeres pályázó és utazótársaik a Kiwi.com és a Visa együttműködésével különleges utazási kihívásokat teljesítettek. A sikeres pályázóknak filmezni és fotózni kellett, valamint kalandjaikat és legjobb hackjeiket meg kellett osztaniuk social media platformokon. Amit az összes kihívás teljesítése után a 10 000 eurós költségvetésből megspóroltak, azt megtarthatták.

A toborzási folyamat végén a beérkezett pályázatok minősége arra késztette a Kiwi.com csapatát, hogy egy hetedik párral bővítse az utazási hackerek csapatát.

A 7 utazó-hacking duót Romániából, Csehországból, Szlovákiából, Magyarországról, Lengyelországból, az Egyesült Királyságból és Görögországból választották ki. Mindegyik páros 10 000 euróval gazdálkodhatott.

Eredmények

A toborzási kampány alatt 1200 pályázat érkezett, a jelentkezők a világ 73 országából és 475 városból érkeztek. A nyári munkára 91 magyar jelentkezett, közülük 4 került be a szűkített listára, akik bemutatták, hogy mi mindent lehet csinálni szülővárosukban, miközben kevés pénzből gazdálkodnak (ez volt az “önéletrajzuk” a jelentkezéshez).

A Kiwi.com travel hacking csapatának tagjává válni vágyók közül a legtöbben Európából jelentkeztek (895-en), őket követték Észak-Amerika, Ázsia, Afrika, Óceánia és Dél-Amerika pályázói. A jelentkezők feladatának része volt az is, hogy egy utazótársat válasszanak maguk mellé, akivel a kihívásokat teljesítik. A legtöbb pályázó (64%) egy barátját vagy a legjobb barátját választotta, míg 21% a párjával utazott volna szívesen. A jelentkezők 12%-a a testvérét, míg a többiek egy másik családtagot választottak (köztük volt olyan is, aki az ex-feleségével utazott).

A helyi PR-kampány az állásajánlatról szóló sajtóközleménnyel indult, majd beszámolt az eredményekről és bemutatta a kiválasztott magyar párost. A kampányt összesen 5,2 milliós elérést produkált.

A magyar párral, G. Kertész Orsolyával és férjével Priyesh Gounderrel több interjút is készítettünk, és utólag is számos branded content anyaghoz felhasználtuk tapasztalataikat és szakértői tippjeiket.

A szerző

Pálffy-Bernáth Zsófia

PR tanácsadó