A kihívás: Az Artisjus célja, hogy sok jó zene szülessen és legyen elérhető a legszélesebb körben, és hogy a társadalom az alkotók szerepét elismerje, műveik értékét felismerje. A közvélekedésben a dalszerzők általában háttérbe szorulnak az előadók mögött: a hallgatók/nézők inkább az utóbbiakat ismerik, sok esetben nincsenek is tudatában a szerzők munkájának. Olyan kampányra volt szükség, amely hangsúlyt helyez a szerzők értékteremtő tevékenységére és pozitív kontextusba helyezi munkájukat.
A megoldás: A dalok anyagi értelemben kifejezhetetlen érzelmi töltetet hordoznak. Mégis gyakran megfeledkezünk a dalok értékéről. Kampányunk fő üzenete ezért ez lett: a dal érték. Mivel a fő célunk az volt, hogy a figyelmet a dalszerzőkre irányítsuk, ezért kampányunk üzenethordozójául a dalszövegeket választottuk. Kampányunk alapstratégiája infotainment-re épült: a célcsoport körében ismert és népszerű emberek kedvenc dalszövegükön keresztül mutatták be, hogy az adott dal számukra milyen értéket hordoz. A kampány eszköztára public relations, kutatás, online kommunikáció és content marketing elemeket egyaránt magába foglalt.
Az eredmények: A médiamunka során több int 6 milliós médiaelérést sikerült elérni, és a Dalszerző blog látogatottsága hónapokon keresztül 25-40%-os növekedést produkált. Ennél is fontosabb eredmény azonban, hogy a kampány igazi mozgalommá nőtt: vidéki klubok és fesztiválok csatlakoztak hozzánk és közvetítették kampányüzenetünket. A #mutimithallgatsz kampányunkkal Bronz Prizma Díjat nyertünk a 2017-es Prizma Kreatív PR Díjon és a 2017-es Sándor Imre PR-díj döntőjébe kerültünk.