A FANUC a világ egyik vezető ipari automatizációs vállalata. A cég 1956 óta aktív, jelenleg 109 országban tevékenykedik, hazánkban is hosszú ideje működik. A FANUC bevezette a magyar piacra az ún. kollaboratív robotokat. Ez egy sokféle módon használható, új kategória az ipari automatizálásban. Itt az emberek és a robotok biztonságosan tudnak együtt, egymás mellett dolgozni, nincs szükség jelentős sérülésvédelmi intézkedésekre vagy eszközökre. Ez teljesen új lehetőségeket kínál az ember-robot kooperációban.
A legfőbb kihívás az volt, hogy a potenciális célcsoport tagjait (gyártó cégek vezetői, termelésvezetői, plant managerei) a FANUC kommunikációs platformjára irányítsuk, az információs anyagok megtekintésére motiváljuk őket, és végső soron árajánlat kérésére vegyük rá őket.
A robot bevezetésének támogatásához a LinkedIn kommunikáció tűnt a leghatékonyabb megoldásnak.
Egyfajta platform hack formájában megszemélyesítettük a FANUC CRX kollaboratív robotot. Ezzel tovább tudtuk erősíteni, hogy ez a robot új szintre emeli az ember-robot kooperációt, illetve figyelemfelkeltő kommunikációt tudtunk építeni. Először a robot számára létrehoztunk egy egyes szám első személyű LinkedIn oldalt, és itt úgy mutattuk be őt, mint egy pályakezdő álláskeresőt, aki mögött 40 év szakmai tapasztalat áll (így utalva a FANUC több évtizedes szakmai hátterére, és görbe tükröt mutatva a pályakezdőktől is tapasztalatot elváró cégeknek, és még figyelemfelkeltőbbé téve a kommunikációt). A LinkedIn által felkínált pontokat (képességek, munkatapasztalatok stb.) úgy töltöttük ki, hogy a robot releváns tulajdonságai kerüljenek fókuszba, valamint felkerült egy egyes szám első személyű rövid bemutatkozó ppt is, amelyet portfóliónak neveztünk.
Ezután készítettünk egy leválogatást a potenciális célközönségről (hazai gyártó vállalatok vezetői, plant managerei stb.), és elkezdtük az építkezést: LinkedIn Pro használatával álláspályázó InMail üzenetek küldtünk a robot nevében a célcsoport tagjainak, illetve személyes kapcsolatfelvételt indítottunk a következő lépésekkel:
Az emberekkel folytatott kommunikáció során folyamatosan használtunk call-to-action-öket: „nézze meg a LinkedIn oldalam”, „kérjen további információt”, „tekintse meg a bemutatkozó anyagot”, „lépjen kapcsolatba a FANUC-kal”. Ezek nagyon jól működtek.
Egy idő után elindult az organikus kapcsolatépítés is: egyre több olyan ember akadt, aki magától jelölte be a robotot és mi jelöltük őt vissza. E mögött tudatos tervezés állt: úgy fogalmaztuk meg a robot oldalán lévő szövegeket, hogy a célközönségünk tagjainak esetleges kereséseire releváns találatként előjöjjön.
A kampány folytatódik: a következő fázis a meglévő közösség aktivizálását célozza: posztkampányt indítunk. Ennek során LinkedIn posztokban fókuszálunk a robot kiemelt tulajdonságaira.
Az előzetesen leszűrt, mintegy 5 ezer fős potenciális célközönség listából eddig több mint 600 követőt és több mint 500 ismerőst gyűjtött a kampány. Ők egyértelműen érdeklődnek a robot iránt, hiszen visszajelölték a robotot: nyitottak a tőle érkező információkra.
Mivel a LinkedIn Pro-nak köszönhetően ezekről az emberekről személyes adatink is vannak, a fenti számok azt is jelzik, hogy 10-12%-os rátával sikerült adatbázist építeni.
Fontos eredmény, hogy a 90 napos profilmegtekintési ráta általában 300 és 500 között mozog folyamatosan. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt időszakban ennyiszer látogattak el a robot kommunikációs platformjára (LinkedIn oldal), nézték meg az ott lévő információkat.
Ezenkívül már több konkrét árajánlatkérés vagy sales kapcsolat kérés is történt a kampány hatására, illetve számos pozitív visszajelzés érkezett a megkeresettektől, amelyben gratulálnak a kampány szellemességéhez.