fbpx

Content makes the world go round

Avagy hogyan látják a jelen és a közeljövő egyik legnagyobb kihívását az európai pr-ügynökségi vezetők?

Content marketing. A marketinges/kommunikációs buzzwordök TOP-listáján (ha létezne ilyen) minden bizonnyal igen előhelyen szerepelne ez a kifejezés. A PESO felosztás szerint a shared (közösségi média) és owned (saját website, brosúra stb.) média jelentőségének növekedésével összefüggésben egyre fontosabbá vált a hirdetők által készített saját tartalom. Szinte már nem számít jelentős piaci szereplőnek az, aki nem tud legalább egy infografikát összekalapálni valahogy, nincs egy ütős unpacking videója valahol vagy nem nyomul a Facebook-Instagram-Snapchat Bermuda háromszögében…

Ez a folyamat természetesen új kihívások elé állítja a PR-szakembereket. Hiába fejlesztették tökélyre az újságírók meggyőzésének technikáit, a történetből (vagy annak egy részéből) a hagyományos sajtó hirtelen kikerülni látszik (ezt akár múlt időben is fogalmazhattam volna…). A Worldcom PR Group felmérést készített az EMEA régió ügynökségvezetőinek körében, hogy felmérje, hogyan reagálnak az ügynökségek erre az alapvetően új helyzetre.

A kutatásban résztvevők elmondták, hogy ügynökségeik első sorban tartalmi stratégia készítését, illetve szövegírási feladatokat vállalnak házon belüli megoldásban (kisebb részük white paperek és infografikák készítését is megoldja belsős kollégák segítségével). A külső erőforrások bevonásával készülő contentek skálája jóval szélesebb: a fotók vezetik a sort, ezt követően holtversenyben állnak a videók, a webes tartalmak és az applikációk. Érdekes, hogy az ügynökségek többsége a tartalmi elemek előállítását fix árakon végzik, a válaszadók jóval kevesebb mint fele alkalmaz óradíjas elszámolást.

A válaszokból úgy tűnik, az ügynökségek jelentős piaci átrendeződést és a napi munka átalakulását tapasztalják a content marketing feladatoknak köszönhetően. Sokak szerint a digitális marketing eszközökkel és fejlett analitikai megoldásokkal támogatott tartalom stabil növekedését tapasztalhatjuk a közeljövőben (hozzátehetjük: már a jelenben is!). Mások úgy látják, a tartalomelőállítás a hagyományos médiakapcsolati munka rovására erősödik az ügynökségek hétköznapjaiban, és hamarosan lényegében ez válik a legfontosabb szakterületté.

A kutatás is igazolja: kétségtelenül izgalmas időszakot él a PR-ügynökségi világ, hiszen a szemünk előtt zajlik az egész iparág átrendeződése.

A szerző

R. Nagy András

Ügyvezető partner