Az employer branding már az iskolapadban van

Az employer branding már az iskolapadban van

Legalábbis az olyan „hardcore” vállalatok szerint, akik úgy gondolják, hogy a közösségekért és a fiatalok jövőjéért lehetőségeik szerint bárhol és bármikor tehetnek. De miért is mondom ezt?

Egy cég vagy szervezet számára az egyik legfontosabb dolog, hogy mit gondolnak róla mások: emberek, vállalatok, munkavállalók, leendő munkavállalók, üzletfelek, stb., hiszen jó esetben ez döntő tényező lesz abban, hogy egy sokszereplős piacon a partnerek őt húzzák-e elő a kalapból vagy sem. A közelmúltban tulajdonképpen ennek támogatására találták ki az employer branding műfaját. Ez akkor is így van, ha az employer brandinget sokszor a HR és a marketing törvénytelen gyerekének csúfolják. Vitathatatlan ugyanis, hogy azért, hogy valaki szimpatikusnak tartson és elismerjen bennünket vagy a cégünket, tennünk is kell. És nem is mindegy, hogy mit.

Sokan már komoly lépéseket tettek, illetve tesznek azért, hogy megmutassák, igenis fontos számukra az oktatás és a tehetséggondozás. Egyre több iskolai programot látni például hazánkban is, melyek azt célozzák, hogy a pályaválasztás előtt álló fiatalok megismerhessék vagy alaposabban megismerhessék a rájuk váró karrierlehetőségeket. Sőt, sok vállalat támogatja a diákok munkahelyi elhelyezkedését, valamint hozzájárul ahhoz, hogy a szakmai műhelyek állapota, illetve a tanulók iskolai körülményei javulhassanak.

Általános az a vélemény, hogy a mai fiatalok figyelmét igen nehéz megragadni. Ez részben igaz lehet, de ha mégis megtaláljuk hozzájuk az utat, őszintén és lelkesen vesznek részt az izgalmas feladatokban. Jó példa erre a LEO employer branding kampánya, aminek része a már második alkalommal meghirdetett „Szeretem a szakmám” pályázat is. Ennek keretében a diákokat arra kértük, digitális formában mutassák be, hogy hogyan használnák megszerzett tudásukat a létesítménygazdálkodási iparágban, és hogy miért is szeretik a szakmájukat. Az idei nyertes videót az iskola honlapján is megosztották.

 

 

Az employer branding tehát már tényleg az iskolapadban van. Gondoljunk csak arra, hogy a nagy telekommunikációs cégek mennyit fektetnek a digitális megoldások és az internetbiztonság népszerűsítésébe vagy mások az akár alulról szerveződő önkéntes programok megvalósításába. Tenni tehát mindig lehet, és érdemes is, hiszen nemcsak a helyi közösségek vagy tehetségek életét javíthatjuk vele, hanem követendő példát állíthatunk mások elé, miközben megmutathatjuk, hogy megbízható vállalatként innovatívan gondolkodunk és hasznos, előremutató munkát végzünk a falakon belül és a falakon kívül is.

A szerző

Varga Nóra

Tanácsadó